    From: Tomaszek <t...@j...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak to rozegrać? - zaległe sprawy po zmarłym
    Date: Tue, 07 Apr 2009 16:30:31 +0200

    Zmarł mój ojciec, pozostawił po sobie same długi. Zrzekłem się spadku u
    notariusza. Dostałem wypis aktu notarialnego z tego orzeczenia.

    Mój ojciec do momentu śmierci zamieszkiwał mieszkanie socjalne, w którym
    był zameldowany tymczasowo do 2010 roku ( to mieszkanie zostało mu
    przyznane do 2010 roku ) Umowa najmu sporządzona jest pomiędzy moim
    zmarłym ojcem a Dyrektor Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami w dniu
    14.12.2007 na czas określony do 14.12.2010r.

    Nie zamieszkiwałem z nim, nie byłem zameldowany ani czasowo ani stale w
    tym mieszkaniu. Posiadam w/w umowę i komplet kluczy do tego mieszkania

    1.Czy powinienem / mam obowiązek zwrócić klucze instytucji, która
    podpisała z nim tą umowę? ( na pieczątce widnieje: Zakład
    Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy.... to już chyba nie
    istotne;) ) W końcu to przypadek, że posiadam drugi komplet kluczy ( dał
    mi je sam ojciec na tzw. sytuacje awaryjne, jakbym np. się nie mógł do
    niego dodzwonić albo dopukać itp. )

    2.Mieszkanie jest w znacznie gorszym stanie niż zmarły je przyjmował (
    jest zagrzybione, zatęchłe, nadaje się do remontu ) Czy ZGN lub
    jakakolwiek instytucja ma prawo żądać ode mnie jakichkolwiek pieniędzy
    za remont tego mieszkania ( odrzuciłem spadek w całości )

    3.Czy gdy ewentualnie zdecyduję się na zdanie kluczy w ZGN-ie to mam
    prawo żądać pokwitowania faktu, że zdałem klucze od tego mieszkania?

    4.Na to mieszkanie była podpisana umowa z firmą RWE ( umowa na dostawę
    energii elektrycznej ) Czy mam obowiązek zgłaszać fakt śmierci ojca tej
    firmie?

    5.Analogiczne pytanie (jak w punkcie 4) dotyczące telefonu na abonament
    ( Polkomtel SA - Plus GSM ) Okres 12 miesięcy, przez który nie można
    zerwać umowy bez ponoszenia tzw. kary umownej już minął. Umowa była
    tylko na samą kartę SIM, telefon miał swój. Czy zgłaszać ten fakt do
    salonu firmowego czy pozostawić sprawę otwartą - niech sobie sami dochodzą.

    We wszystkich tych punktach zawsze chodzi mi o jedno - czy będę ponosił
    i jakie w zależności od tego jaką decyzję podejmę konsekwencje? Czy
    jak pozałatwiam te sprawy to nie będę czymś obciążony, albo czy nie będą
    mnie ciągać po sądach, windykacji nasyłać itp. jeśli się ujawnię.

    Uwzględnijcie proszę polskie realia, oprócz samych paragrafów oczywiście;)
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|