  • 11. Data: 2003-02-21 12:12:50
    Temat: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
    Od: "hal2000" <h...@p...onet.pl>

    > Dalczego tak twierdzisz? Ustawa w art. 8 daje alternatywę konsumentowi -
    > może żadać naprawy badż wymiany na nowy. Wniosek - możesz od razy kazać
    dać
    > sobie nowy sprzęt. Tak ja to widzę.

    owszem "kazac" sobie konsument moze, prosze jednak pamietac ze sprzedawca,
    szczegolnie w przypadku sprzetu, ktory moze wymagac ekspertyzy (czy np nie
    zostal uszkodzony przez klienta) nie jest zmuszony do wymiany "od reki"

  • 12. Data: 2003-02-21 12:22:57
    Od: "hal2000" <h...@p...onet.pl>

    > Faktem jest, ze w czesci firm nie informuja Ciebie podczas sprzedazy
    > gdzie masz oddac zepsuty sprzet - jedziesz do serwisu firmy i nagle
    > okazuje sie, ze musisz dralowac na druga czesc miasta albo wyslac sprzet
    > do gwaranta w Polske albo co najgorsze za granice.

    z calym szacunkiem, trzeba byc kompletnym glabem, zeby w opisanych powyzej
    okolicznosciach, kiedy nie ma sie pewnosci co do formy reklamacji
    "dralowac", jak to okresliles, z calym sprzetem przez miasto zamiast np.
    telefonicznie zasiegnac informacji u sprzedawcy na ten temat

    co do procedury kupna, to chyba wystarczy troche zdrowego rozsadku, zeby
    wydajac od kilkuset do kilku tysiecy zlotych na sprzet elektroniczny zwrocic
    uwage na dokumenty jakie sie dostaje i poprosic sprzedawce o sprecyzowanie
    na pismie warunkow gwarancyjnych, jesli nie ma takowych na dokumentach
    sprzedazy badz na wydaniu zewnetrzym lub osobnej gwarancji lub sa one
    niescisle/niejasne

    pozdr. Wojtek

  • 13. Data: 2003-02-21 13:21:35
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    hal2000 wrote:
    > moze nie wyrazilem sie precyzyjnie, nie ma juz rekojmi w tym konkretnym
    > przypadku o ktorym rozmawiamy;

    ooo, a gdzie się doczytałeś daty zakupu? ;)

    KG

  • 14. Data: 2003-02-21 13:22:06
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:

    > Art. 560. § 1.

    Art. 561. § 1.

    KG

  • 15. Data: 2003-02-21 15:19:26
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > może żadać naprawy badż wymiany na nowy. Wniosek - możesz od razy kazać
    dać
    > sobie nowy sprzęt. Tak ja to widzę.

    nie "od razu" tylko niezwlocznie - czyli 14 dni:-)

    ania
    www.koncepcja.aem.pl
    Krakuf
    kompromis F650 CS

  • 16. Data: 2003-02-21 15:39:39
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "ania" <a...@e...pl_#@!%> wrote in message
    > dać
    >
    > nie "od razu" tylko niezwlocznie - czyli 14 dni:-)

    Nie 14 dni lecz "bez zwloki"

    Boguslaw

  • 17. Data: 2003-02-21 15:57:47
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Sorry, ale rada na przyszlosc. Jak juz kupujesz cos takiego jak karte
    > grafiki albo/i monitor to kupuj to w przyzwoitym sklepie, tam gdzie
    > mozesz je sprawdzic, bo szkoda wzroku i pieniedzy jak trafisz jakies
    > badziewie.

    Myslisz, ze karta graficzna z napisem "Made in China" kupiona w
    "przyzwoitym" sklepie jest lepsza od tej z napisem "Made in China"
    kupionej w zwyklym sklepie ? Przeciez i tak wszyscy zaopatruja sie w tym
    samym miejscu. A jedynie traktowanie klienta w przypadku jakichs
    klopotow moze tu byc jakims wskaznikiem jakosci sklepu. Co wiecej, duze
    sklepy czesto traktuja klientow jak glupkow.

  • 18. Data: 2003-02-21 16:23:40
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> wrote in message

> [...]
    > klopotow moze tu byc jakims wskaznikiem jakosci sklepu. Co wiecej, duze
    > sklepy czesto traktuja klientow jak glupkow.

    Dlatego mowa o przyzwoitym, a nie o "przyzwoitym"i nie o duzym sklepie.

    Poniewaz towar jest "z tego samego zrodla" trzeba kupowac tam, gdziemozna
    sprawdzic,
    lub zadwarantuja, ze do jutra (np) przyjma zwrot.

    Boguslaw

  • 19. Data: 2003-02-21 18:31:04
    Od: "hal2000" <h...@p...onet.pl>

    > ooo, a gdzie się doczytałeś daty zakupu? ;)

    data zakupu nie ma znaczenia poniewaz, o ile mi wiadomo, nowe prawo nie
    precyzuje, ze do towarow zakupionych przed wprowadzeniem nowych przepisow
    stosuje sie prawo rekojmi, a wiec w tym konkretnym przypadku nalezy
    reklamowac towar zgodnie z przepisami obowiazujacymi obecnie lub zgodnie z
    warunkami gwarancyjnymi udzielonymi przez sprzedawce w momencie zakupu

  • 20. Data: 2003-02-21 19:32:49
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "ania" <a...@e...pl_#@!%> wrote in message
    > dać
    >
    > nie "od razu" tylko niezwlocznie - czyli 14 dni:-)

    Właśnie, że od razu, tylko jeszcze trzeba poprawnie czytać zdanie. Możesz
    _"od razu kazać"_, a nie kazać "od razu wymienić". Jeszcze jasniej -
    kupujący jest uprawniony do zarządania wymiany od razu, a powinna ona
    nastapić "bez zwłoki".

    Depi.