  • 1. Data: 2003-05-27 12:29:01
    Temat: Jak sprzedac weksel?
    Od: "Radek Grucel" <g...@k...pl>

    Witam,

    Posiadam nieściągniętą wierzytelność od osoby fizycznej potwierdzona umową
    pożyczki oraz dodatkowo zabezpieczoną wekslem in-blanco. Kwota z odsetkami
    to okolo 20 tyś. Chcialbym sprzedac ten dlug, ewentualnie załatwic sprawe
    przez sad.
    Jakie mam szanse sprzedazy tego dlugu na podstawie weksla zawartego pomiedzy
    dwiema osobami fizycznymi i jak (gdzie) moglym to zrobic? A gdyby sie nie
    dalo tego sprzedac to jaka jest procedura sadowa uzyskania nakazu zaplaty na
    podstawie weksla? Z gory dzieki za wszelkie informacje w tym temacie

    Pozdrawiam
    Radek

  • 2. Data: 2003-05-27 17:40:25
    Temat: Re: Jak sprzedac weksel?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli uda Ci się znaleźć nabywcę weksla, to możesz go w każdej chwili
    sprzedać. Przejrzyj prawo wekslowe, szczególnie instytucję indosu. Nie ma
    również problemu, by uzyskać nakaz zapłaty na podstawie weksla. Koszt, to 2%
    sumy wekslowej i już masz prawomocny nakaz.

    Problem widzę w nieściągalności roszczenia. Skoro jest nieściągalne - jak
    utrzymujesz - to raczej trudno będzie znaleźć nabywcę wierzytelności, bez
    względu na to, czy będzie to weksel, czy prawomocny nakaz zapłaty. A nawet
    gdy będziesz miała nakaz zapłaty, to cóż Ci po nim, skoro i tak nie uda się
    tego odzyskać.

  • 3. Data: 2003-05-27 18:58:44
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    1. przede wszystkim wypełnić weksel. weksel in blanco to nie weksel.
    2. weksel mozna indosowac (przeniesc) na bank. ale wtedy otrzymasz nie sume
    na jaka weksel opiewa, a pomniejszona o stope dyskontowa.
    3. (albo) pozew do sadu rejonowego wlasciwego dla miejsca zamieszkania
    wystawcy weksla o wydanie nakazu zaplaty. nakaz zaplaty jest od razu tytulem
    egzekucyjnym. (jesli wystawca weksla nie wniesie zarzutow)

    Marcin

  • 4. Data: 2003-05-28 14:27:40
    Od: "Radek" <g...@k...pl>

    Nie bardzo rozumiem jak mogę indosować weksel na bank? Termin indos jest dla
    mnie jasny, ale dlaczego miałbym przenieść weksel na bank (na który bank, na
    jakiej podsatwie itp.)

    Pozdrawiam
    Radek

  • 5. Data: 2003-05-28 16:56:50
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    banki wykupuja weksle (kazdy moze kupic weksel, ale tylko banki moga je
    nastepnie redyskontowac w NBP).

    na ktorykolwiek bank, ktory zgodzi sie wykupic twoj weksel.

    Marcin