  • 1. Data: 2004-01-19 08:08:23
    Temat: Jak sie w Polsce zabrac za zgloszenie patentu
    Od: Piotr Gałuszkiewicz <p...@p...fm>

    Witam wszystkich,

    Potrzebuje porady w nastepujacej kwestii:
    Mam pewien pomysl, jestem prawie pewny, ze nikt takiego czegos jeszcze nie
    skonstruowal i jest to rzecz sensowna i uzyteczna.
    Zanim zaczne cos robic i to ujawnie, to chcialbym sie zwrocic do urzedu
    patentowego i zglosic ten moj "wynalazek".
    Ale niestety jestem laikiem w tej kwestii i wlasnie chodzi mi o to, jak sie
    w ogole do czegos takiego zabrac, co trzeba zrobic itp., bo slyszalem cos
    "piate przez dziesiate", ze potrzebny jest jakis rzecznik, jakies badanie
    czystosci patentowej i w ogole jakies straszne mecyje....
    Czy moze mi ktos poradzic, jak sie takie rzeczy w Polsce zalatwia ?

    Pozdr,
    Piotr

  • 2. Data: 2004-01-19 16:22:39
    Temat: Re: Jak sie w Polsce zabrac za zgloszenie patentu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałuszkiewicz" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    Idzie się do rzecznika patentowego. Zamiennie możesz zacząć zgłębiać tę
    wiedzę sam, ale wówczas jak Ci się już uda zgłębić, to zostaniesz
    rzecznikiem patentowym a nie wynalazcą, więc jeśli jednak chciał byś być
    tylko wynalazcą, to zostaje Ci wizyta u rzecznika. Jeśli nie znajdziesz w
    okolicy żadnego, to podejdź do NOT-u lub do jakiejś większej firmy. Jedni
    i drudzy powinni Ci podać namiary na taką osobę.

  • 3. Data: 2004-01-20 23:02:21
    Od: "axekb" <NO!SPAM.axekb@hoga.pl>

> [...]
    > "piate przez dziesiate", ze potrzebny jest jakis rzecznik, jakies badanie
    > czystosci patentowej i w ogole jakies straszne mecyje....

    "rzecznik" nie jest potrzebny - aczkolwiek będzie w stanie sprawdzić szybko
    to co Tobie zajmie godziny/dni

    "procedura badania czystości patentowej" - jest przeprowadzana przez urząd
    patentowy (jak pamiętam).

    > Czy moze mi ktos poradzic, jak sie takie rzeczy w Polsce zalatwia ?

    może pomoże:
    http://republika.pl/patentnablizniaczki/
    http://www.north.one.pl/~tmp-bit/Prawo/informatyk/wz
    ory%20zdobnicze/zdobniczezarzadzenie.html

    ale najpierw to przejrzałbym książki patentowe (w urzędzie patentowym) -
    sprawdził czy już nie jest tam zgłoszony wynalazek o znamionach takich jak
    własny.

    pozdrowienia