  • Data: 2004-12-24 18:08:05
    Temat: Jak schowac ZUS do kieszeni?
    Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    Jestem na tzw. "samozatrudnieniu". Mój pracodawca w pewnym momencie stwierdził,
    że bardziej mu się opłaca, kiedy zamiast pracowników - będzie miał kontrahentów
    - i wmanewrował mnie we działalność gospodarczą. Zrobił to jednak na tyle
    'fair', że powiększył mi pensję o ZUS i o - "jakoś tam liczony" - podatek dochodowy.
    Mam w związku z tym pytanie - słyszałem, że jakbym się dodatkowo, nawet
    'fikcyjnie; zatrudnił u kogoś na etat - to wtedy płaciłbym tylko cząstkowy ZUS,
    a resztę chował sobie do kieszeni - jako dodatkową premię.
    Czy wiecie o co chodzi?
    I na jakiej zasadzie opłacałoby to się temu drugiemu pracodawcy - co by z tego
    miał - bo słyszałem, że to ma być obopólny zysk (ja płacę niższy ZUS, a drugi
    pracodawca robi sobie koszta).

    burt30