eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak przepisy regulują sytuację gdy skończył się kontrakt NFZ? › Jak przepisy regulują sytuację gdy skończył się kontrakt NFZ?
  • Data: 2009-10-31 12:32:06
    Temat: Jak przepisy regulują sytuację gdy skończył się kontrakt NFZ?
    Od: Piotrek <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przede wszystkim przepraszam, jeżeli na złą grupę piszę.

    Sytuacja jest nastepująca:

    Niedawno urodziło mi się dziecko. Żona karmi piersią, ale zdarzają się jej
    zastoje co sie wiąże z ogromnym bólem. Przeważnie uda się zastój jakoś
    ściągnąć, ale czasem potrzebna jest pomoc lekarza. I tu kanał, bo się
    skończył limit i zapisy są na styczeń. Teraz w sytuacji, która nie jest
    bardzo nagła, ale mimo wszystko wymaga porady lekarskiej nie bardzo jest
    dokąd iść bo zwykły lekarz odeśle do poradni kobiecej gdzie się tymi
    rzeczami zajmują, a gdzie już nie przyjmują. Zostaje poradnia całodobowa,
    ale tam jest to samo. Siłą rzeczy jestem skazany na pójście do lekarza
    prywatnie i wtedy słyszę, że może przyjąć mnie w ciągu 10 minut. Czy w
    związku z tym, że płacę składki na ubezpieczenie itp, a publiczna służba
    zdrowia ma mnie w d... można żądać od NFZ zwrotu kosztów leczenia
    prywatnego w takim wypadku? I czy wyłącznie sądownie? No chyba że przepisy
    mówią że należy zrobić coś innego w tej sytuacji, tylko co?

    Piotrek