eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak prawidlowo - licencja/umowa dzierzawy orpogramowania w php? › Jak prawidlowo - licencja/umowa dzierzawy orpogramowania w php?
  • From: "Papkin" <s...@s...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak prawidlowo - licencja/umowa dzierzawy orpogramowania w php?
    Date: Tue, 29 Jul 2008 14:10:19 +0200

    Witam

    Pisze pewna aplikacje typu WEB, w jezyku PHP, do tego kilka bibliotek ale nie
    zajmujmy sie nimi (php mailer dokladnie). Glowna czesc, 90% to moja robota.
    Aplikacja poza PHP nie korzysta z niczego innego co by nie wchodzilo w
    standardowa dystrybucje php.

    Chcialbym dzierzawic! ta aplikacje roznym internautom, dzierzawic a wiec dac im
    dostep do aplikacji ale BEZ udostepniania kodow zrodlowych skryptow. Oczywiscie
    nie za darmo :-)

    Aplikacja bedzie hostowana w firmie hostingowej jakiejs i bedze chcial, za
    miesieczna oplata "abonamentowa" dawac dostep do tej aplikacji wybranym
    podmiotom gospodarczym. Np mozna sobie wyobrazic ze jest to "nasza klasa" ale
    za miesieczny dostep do niej nalezy sie 100zl np.

    Prowadze wlasna DG, nie jestem na VATcie.

    Jak skonstrowac umowe dzierzawy aplikacji (moze ktos pokaze przykladowe wzory
    takich umow?), jak zabezpieczyc wlasne interesy w takiej umowie, gdyby moj
    program mial jakies bledy o ktorych nei wiem, i na co zwrocic uwage?
    Czy musze zdeklarowac sie ze to GPL, GNU czy inny typ licencji?
    Nie znam sie na tych licencjach, jaka bedzie dobra w moim przypadku?

    Oczywiscie co miesiac bede wystawic rachunki i wysylac je moim abonentom do
    oplaty.

    dziekuje za pomoc (z gory i z dolu).