  • 11. Data: 2004-10-07 17:03:43
    Temat: Re: Jak odzyskac przedawniona naleznosc?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego> napisał w wiadomości
    news:ck1s0t$jm9$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Sprawa jest cienka, ale wiele zależy od poziomu wiedz prawnej u Twoich
    dłużników. Można spróbować wystąpić o wydanie nakazu zapłaty. Sąd w takiej
    sytuacji nie zwraca uwagi na przedawnienie i nakaz wydaje. Jeśli dłużnik się
    nie zorientuje i nie wniesie sprzeciwu, to po 14 dniach się nakaz
    uprawomocni. Ale ryzykujesz przegraną, czyli stratę 8%.

    Można - jak proponuje Staszek - próbować z postępowaniem karnym. No ale
    trzeba by było znaleźć jakiś tam artykuł karny na ich postępowanie. Napisz
    na czym polegała usługa, to może coś się wymyśli.

  • 12. Data: 2004-10-07 17:50:39
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    On 2004-10-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > nie zorientuje i nie wniesie sprzeciwu, to po 14 dniach się nakaz
    > uprawomocni. Ale ryzykujesz przegraną, czyli stratę 8%.

    W mojej opinii gość jest na to za cwany.

    > Można - jak proponuje Staszek - próbować z postępowaniem karnym. No ale
    > trzeba by było znaleźć jakiś tam artykuł karny na ich postępowanie. Napisz
    > na czym polegała usługa, to może coś się wymyśli.

    Po prostu usługi Internetowe (dostęp do Sieci, mail, utrzymywanie domeny)
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 13. Data: 2004-10-08 09:09:39
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

> [...]
    > przegapiłem - jak się poniewczasie okazało - dwuletni termin kiedy można
    > jeszcze oddać sprawę do sądu (czemu to tylko 2 lata?).
    >
    > W sumie miałem już zrezygnować (to już ponad 4 lata...) - ale zastanawiam
    > się, czy nie dałoby się na tego kanciarza jakoś skutecznie wywrzeć presji?
    > Chodzi o kilka tysięcy, których mi zwyczajnie szkoda. Metoda gościa jest
    > prymitywna: mimo podpisanego zamówienia i otrzymywanych faktur po prostu
    > kłamie, że usługi na jego rzecz nie były świadczone. Nigdy nie zgłosił
    > rezygnacji ani żadnych zastrzeżeń co do ilości czy jakości usług.

    Wnoś śmiało powództwo i przesłuchaj skubańca (w charakterze strony - niech
    powie, że nigdy nie był ci nic krewny). Na zarzut przedwnienia może powołać
    się dłużnik - a on przecież nie jest dłużnikiem (tak twierdzi). Doprowadź do
    tego, aby przed sądem powiedział, że nigdy nie świadczyłeś mu usług, później
    przeprowadź dowód, że było inaczej.

    p.
    W,

  • 14. Data: 2004-10-08 12:21:29
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    On 2004-10-08, Wirtualna <w...@s...wp.pl> wrote:

> [...]
    > tego, aby przed sądem powiedział, że nigdy nie świadczyłeś mu usług, później

    Faktycznie w tym coś jest... muszę tylko zastanowić nad przeprowadzeniem
    dowodu
    --
    pozdrowienia

    Z.