  • Data: 2008-10-09 16:55:27
    Temat: Jak majądziałać te policyjne prowokacje?
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Niedawno czytałem, że są plany poszerzenia kompetencji mundurowych, w wyniku
    czego będzie im wolno stosować prowokację na internetowych czatach. W
    rezultacie już nie tylko będą je patrolować jako 12-letnie Kasie, Basie i
    Zosie, ale jeśli trafi im się gorszy dzień (mniej potencjalnych pedofilów),
    będą mogli sami próbować kogoś wrobić, "podrywając" jakąś ofiarę. Pomijam już
    fakt, że wygląda mi to na próbę sztucznego poprawiania statystyk (zboczeńcy
    pouciekali z sieci i trzeba dorobić paru nowych?), bardziej mnie interesuje z
    którego paragrafu będzie sądzony taki naprędce wyprodukowany pedofil jeśli nie
    będzie na tyle przezorny, żeby natychmiast przerwać tego typu rozmowę. Karze
    podlega nakłanianie do czynów lubieżnych osoby poniżej 15 roku życia. Jakie
    więc przestępstwo popełni wrabiany osobnik w czasie takiej rozmowy, nawet
    jeśli poniesie go fantazja, skoro po drugiej stronie będzie siedzieć jakiś 40-
    letni gliniarz? Nakłanianie do czynów lubieżnych literek tworzących nick owego
    policjanta? A może na początku rozmowy zajdzie jakaś cudowna przemiana i na
    czas jej trwania policjant przeistoczy się w 12-latkę?