    From: "TOJA" <b...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jak długo trzymacie kwity?
    Date: Wed, 23 Jan 2019 21:52:01 +0100

    Jak długo przechowujecie kopie takich dokumentów jak PIT-37?
    Wydaje mi się, że przepisy nakazują przechowywać je przez
    5 pełnych lat. Jeśli się mylę, to napiszcie proszę jak to jest.

    Natomiast zastanawiam się jak długo powinno się przechowywać
    faktury np. za telefony, czynsz, prąd, gaz itp. Czy jakieś przepisy
    to regulują? Chodzi mi oczywiście o opłaty prywatne.
    Myślę, że taki okres powinien być jakoś związany z okresem
    przez jaki można składać reklamacje. Jakie to są okresy?

    Wiem, że np. laboratoria medyczne mają obowiązek przechowywać
    skierowania na badania przez 5 lat. Z czego to wynika?

    Jeśli ktoś jest oblatany w tej materii, a jeszcze lepiej jeśli mógłby
    podać podstawę prawną, to bardzo proszę o podanie.