eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak bezstresowo kupić używany ROWER? - tak, to właściwa GRUPA ;-) (papiery i legalność; paserstwo) › Jak bezstresowo kupić używany ROWER? - tak, to właściwa GRUPA ;-) (papiery i legalność; paserstwo)
  • Data: 2008-11-26 19:40:55
    Temat: Jak bezstresowo kupić używany ROWER? - tak, to właściwa GRUPA ;-) (papiery i legalność; paserstwo)
    Od: miclll <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Temat dosyć nietypowy zwłaszcza jak na tę grupę, ale już wyjaśniam o co
    chodzi :-) Otóż wczoraj na grupie pl.rec.rowery zostałem poinformowany,
    żeby dokładnie sprawdzić rower używany, który chciałem kupić. Czy
    pochodzi z legalnego źródła, a jeśli tak to żądać dokumentów
    potwierdzających ten fakt. Inaczej mogę zostać posądzony o paserstwo.
    I teraz ugrzązłem na dobre ponieważ nie wiedziałem, że w naszym kraju
    tak ciężko kupić rower ;-)
    No dobrze. Rower chciałbym kupić na Allegro (rower typu holender, jeśli
    ktoś się orientuje). Rowery te często sprowadzane są z Holandii czy
    Niemiec i często też niestety nie mają żadnych dokumentów (opinia
    większości sprzedawców na Allegro).
    W jednym przypadku chciano mi wydać fakturę VAT przy zakupie. Czy to
    byłby w ogóle jakiś dowód na legalność pochodzenia roweru odciążający
    mnie od odpowiedzialności?
    W jeszcze jednym przypadku dowiedziałem się od kobiety handlującej tego
    typu sprzętem, że to sprzedawca bierze na siebie odpowiedzialność za
    sprzedawany towar i ja nie mogę mieć żadnych nieprzyjemności prawnych!

    Jak widać zdania są podzielone. A jaka jest Wasza wiedza na ten temat
    poparta (chętnie) przepisami prawnymi.

    Czy na rower, który kupuję w komisie/używany na Allegro muszę mieć
    jakieś dokumenty (jakie?) i co mi grozi w razie ich braku?

    Dzięki z góry!
    Pozdrawiam.