  • Data: 2005-12-24 14:07:24
    Temat: I TAK TRZYMAC ! NIE ZAPOMNIEC I NIE PRZEBACZYC ! (Re: Zwsrot skonfiskowanego mienia)
    Od: O...@s...se (pan Piotr Glownia) szukaj wiadomości tego autora

    In article <Mxcrf.1210$Wl3.457@trndny04>, pipipi <d...@i...pl> wrote:
    >Czy ten skok na kase ma szanse z prawnego punktu widzenia?
    >
    >http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_051223/
    prawo/prawo_a_20.html

> [...]
    >Krzyżu, chcą odzyskać skarb klasztorny, przywłaszczony w 1798 r. przez
    >Austrię (wtedy Kielecczyzna była pod austriackim zaborem). Pod
    >adresowaną do rządu tego kraju petycją w sprawie zwrotu majątku
    >podpisało się już prawie 250 osób. Powołują się na nadworny wyrok
    >zapadły w Wiedniu 11 października 1798 r., zgodnie z którym
    >świętokrzyski skarb miał być równo podzielony między rząd a klasztor.
    >Mimo to część klasztorna pozostała przy rządzie, który zobowiązał się
    >płacić rocznie 4 proc. jej wartości, i faktycznie rząd austriacki do

    I TAK TRZYMAC ! NIE ZAPOMNIEC I NIE PRZEBACZYC !
    I juz 250 osob sie podpisalo. Pieknie! Byle tak dalej!

    "
    A. Przysięga Tadeusza Koœciuszki na rynku w Krakowie 24. III. 1794r.

    Ja, Tadeusz Koœciuszko, w obliczu Boga całemu narodowi Polskiemu) iż
    powierzonej mi władzy na niczyj prywatny ucisk nie użyję lecz jedynie dla
    całoœci granic, odzyskania samowładnoœci narodu i ugruntowania powszechnej
    wolnoœci używać będę. Tak mi Panie Boże dopomóż.

    „Ja, Tadeusz Koœciuszko, przysięgam w obliczu Boga całemu narodowi polskiemu,
    że powierzonej mi władzy na niczyj prywatny ucisk nie użyję, lecz jedynie dla
    obrony całoœci granic, odzyskania niepodległoœci narodu i ugruntowania
    powszechnej wolnoœci używać jej będę. Tak mi, Panie Boże, dopomóż i niewinna
    męko Jego Syna”.

    "Ja, Tadeusz Koœciuszko, przysięgam w obliczu Boga całemu Narodowi Polskiemu,
    iż powierzonej mi władzy na niczyj prywatny ucisk nie użyję, lecz jedynie jej
    dla obrony całoœci granic, odzyskania samowładnoœci Narodu i ugruntowania
    powszechnej wolnoœci używać będę. Tak mi Panie Boże dopomóż i niewinna męka
    Syna Jego"

    "

    Piotr Glownia, szlachcic polski koronny
    Wolnosc, Samowystarczalnosc, Ksenofobia i Szlachta = Polska Niepodlegla zyje!
    Obywatele Polski 2005: 25% Slowianie/Szlachta/,50% Germanie/Panszczyzniani/.
    Poland is not dead yet Anti-Semites. We _will_ kill you. Remember us Polish?