  • 11. Data: 2006-03-02 21:40:09
    Temat: Re: Hitlera ustawy obowiązują nadal
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "dude" <m...@n...com> napisal w wiadomosci
    news:20060301190733.7adc4dff.mail@name.com...
    On Wed, 1 Mar 2006 19:55:45 +0100
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > "co", powiadasz?
    > a owczesna "legalnosc" takiego Aushwitz, na przyklad.
    > Mowi cos?

    Ale co to ma wspólnego z innymi ustawami? Aushwitz bylo po prostu
    zbrodnia wojenna i tyle. Nie znam na tyle prawa niemieckiego, ale
    podejrzewam, ze miescilo sie ono w zakresie jakiegos tam zakladu
    karnego. Przegieciem bylo mordowanie tam ludzi, ale mysle, ze nie bylo
    ustawy nakazujacej to, a jedynie rozkaz.

  • 12. Data: 2006-03-02 21:54:56
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

> [...]
    > roku z koeniczności stosowano prawo zaborców. Nie było Polskich ustaw
    > po prostu, a jakieś prawo trzeba było używać.
    >
    > Republika Federalna Niemiec była spadkobiercą prawnym Niemiec
    > Hitlerowskich i nie widzę żadnego powodu, by nagle miała unieważniać
    > wszystkie akty tamtego kraju. Oczywiście z całą pewnością była
    > konieczna korekta wielu aktów prawnych, ale to zupełnie inna sprawa.
    > Swoją drogą ciekawy jestem jak to było w NRD. Oni mniej się
    > utożsamiali z przeszłością. Dokąd byli Radziecką Strefą Okupacyjną, to
    > pewnie stosowano Radzieckie prawo. Ale ciekawy jestem, jak przeszli na

    Po zjednoczeniu, nowe kraje zwiazkowe przyjely w wiekszosci prawo Republiki
    Federalnej Niemiec. W niektorych sprawach, jak emerytury, zasilki dla
    bezrobotnych itp. maja nadal regulacje mniej korzystne od RFN.

    boukun

  • 13. Data: 2006-03-02 22:02:03
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    boukun wrote:
    > Po zjednoczeniu, nowe kraje zwiazkowe przyjely w wiekszosci prawo Republiki
    > Federalnej Niemiec. W niektorych sprawach [...] maja nadal regulacje mniej
    korzystne od RFN.

    Właśnie napisałeś, że w RFN obowiązuje prawo mniej korzystne niż w RFN.

    -------------------+
    -------------------+

  • 14. Data: 2006-03-02 22:03:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    boukun [###b...@n...pl.###] napisał:

    > Po zjednoczeniu, nowe kraje zwiazkowe przyjęły w większości prawo
    > Republiki Federalnej Niemiec. W niektórych sprawach, jak emerytury,
    > zasiłki dla bezrobotnych itp. maja nadal regulacje mniej korzystne
    od
    > RFN. boukun

    No właśnie. Teraz skojarzyłem. Przecież oni mają prawa krajowe. Tak
    więc ustawa z 1934 roku wcale nie musiała mieć nic wspólnego z
    Hitlerem, który był Kanclerzem Rzeczy.

  • 15. Data: 2006-03-02 22:34:48
    Od: "boukun" <b...@o...pl>

    > od
    >
    > No właśnie. Teraz skojarzyłem. Przecież oni mają prawa krajowe. Tak
    > więc ustawa z 1934 roku wcale nie musiała mieć nic wspólnego z
    > Hitlerem, który był Kanclerzem Rzeczy.

    Prawa zwiazkowe, sa prawami dodatkowymi (tak jak u nas samorzadowe uchwaly).
    Wszystkie kraje zwiazkowe obowiazuja jednak przepisy ogolne i konstytucja,
    jednakze dla nowych krajow zwiazkowych wprowadzono regulacje przejsciowe,
    ktore obowiazuja do dzisiaj, a ktore Federalny Sad Konstytucyjny uznal za
    zgodne z niemiecka ustawa zasadnicza.

    Cytowana przeze mnie ustawa z 1934 roku dotyczyla rozporzadzenia o aktach,
    ustanowiona w okresie wladzy Hitlera. Pisalem to oczywiscie z sarkazmem.
    Jednakze sedzia, ktory cytowal te ustawe chcial mi byc moze cos przekazac,
    abym zrobil z tego uzytek. Wczesniej bowiem bylem juz raz w podobnej sprawie
    informowany o tym, ze sprawa sie rozwiazala po szesciu miesiacach
    bezczynnosci, nie bylem informowane natomiast o podstawach prawnych.

    Obowiazek wznowienia przez federalny sad socjalny wynikal z postanowienia
    niemieckiego sadu konstytucyjnego w Karlsruhe, zgodnie z ktorym federalny
    sad socjalny w Kassel wydal w dniu 9 czerwca swoje postanowienie o
    zawieszeniu postepowania. Jak jest postepowanie zawieszone, to normalne, ze
    oczekuje sie od sadu ze je wznowi jak uzna to za stosowne.

    Prawda jest taka, ze przewodniczacy skladu sedziowskiego Prof. Dr. Loytved
    juz raz orzekal w tej sprawie (rewizyjnej) i orzekl, ze obowiazujaca ustawa
    jest zgodna z niemiecka ustawa zasadnicza. Ja udowodnilem, ze sie mylil
    http://www.ureader.de/message/258648.aspx
    i musi orzeczenie sprostowac. Jak tu teraz wyjsc z twarza?

    boukun

  • 16. Data: 2006-03-02 22:39:08
    Od: b...@o...pl

    Republiki

    > Właśnie napisałeś, że w RFN obowiązuje prawo mniej korzystne niż w RFN.

    Nie, pisalem ze w nowych krajach zwiazkowych (bylej DDR).

    boukun

    -------------------+
    -------------------+

  • 17. Data: 2006-03-02 22:44:59
    Od: "boukun" <b...@o...pl>

    Republiki

    > Właśnie napisałeś, że w RFN obowiązuje prawo mniej korzystne niż w RFN.

    Nie, pisalem ze w nowych krajach zwiazkowych (bylej DDR).
    Powiedzmy mniej korzystne, niz w starych krajach zwiazkowych.

    boukun

    boukun