  • 1. Data: 2012-09-16 21:22:41
    Temat: Groźby karalne
    Od: "STS_OV" <d...@g...com>

    Przez parę dni otrzymywałem smsy z nieznanego mi numeru - treść ewidentnie
    kwalifikowała się jako groźby i tak je traktowałem. Sprawa trafiła do
    Policji i do Prokuratury. Wszczęto śledztwo, prowadzone bardzo dokładnie -
    ustalono IMEI komórki z której smsy szły i wytypowano sprawcę. Okazał się
    nim członek mojej rodziny, który robił sobie jaja. Sprawę mi wytłumaczył i
    przeprosił za swoje głupie zachowanie. Czy na tym etapie (jeszcze nie
    trafiło to do sądu) mogę wycofać oskarżenie i czy nie będzie z tego powodu
    zarzutu wobec mojej osoby, że jestem np. nie poważny i robię sobie jaja z
    aparatu policyjnego ??? Z góry dziękuję za Wasze odpowiedzi.

  • 2. Data: 2012-09-16 22:56:15
    Temat: Re: Groźby karalne
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.09.2012 21:22, STS_OV pisze:

> [...]
    > czy nie będzie z tego powodu zarzutu wobec mojej osoby, że jestem np.
    > nie poważny i robię sobie jaja z aparatu policyjnego ???

    Ale to nie ty oskarżasz, tylko prokurator.

    Ściganie jest na wniosek, ale dalej to już broszka prokuratora - z nim
    rozmawiaj.

    Poza tym co się przejmujesz? Palant przeholował, to teraz zapłaci.

  • 3. Data: 2012-09-17 10:39:37
    Od: "STS_OV" <d...@g...com>

    > Ale to nie ty oskarżasz, tylko prokurator.
    >
    > Ściganie jest na wniosek, ale dalej to już broszka prokuratora - z nim
    > rozmawiaj.

    Pogadam z prokuratorem - może wyjaśnienie sprawy i fakt, że kuzyn to
    młodociany (17 lat) pozwoli na umorzenie.

    > Poza tym co się przejmujesz? Palant przeholował, to teraz zapłaci.

    Fakt, przesadził, ale to błędy młodości? Ty i ja zapewne też robiliśmy różne
    głupoty, które uchodziły nam na sucho, choć można było za to beknąć :)

  • 4. Data: 2012-09-17 11:31:26
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Sun, 16 Sep 2012 21:22:41 +0200, STS_OV napisał(a):

> [...]
    > ustalono IMEI komórki z której smsy szły i wytypowano sprawcę. Okazał się
    > nim członek mojej rodziny, który robił sobie jaja

    Swoją drogą, miło przeczytać że Policja bywa w tym skuteczna.

  • 5. Data: 2012-09-17 11:37:44
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-09-17 11:31, Mark pisze:

    > Swoją drogą, miło przeczytać że Policja bywa w tym skuteczna.

    ... i dlatego w tę historyjkę nie-do-końca wierzę :)

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel

  • 6. Data: 2012-09-17 11:51:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.09.2012 10:39, STS_OV pisze:

    > Fakt, przesadził, ale to błędy młodości? Ty i ja zapewne też robiliśmy
    > różne głupoty, które uchodziły nam na sucho, choć można było za to
    > beknąć :)

    Działania policji coś konkretnie kosztowały. Policjanci byli oderwani od
    swojej roboty do zajęcia się głupim kawałem.

    Kto za to ma zapłacić, jak nie on?

  • 7. Data: 2012-09-17 20:36:29
    Od: "STS_OV" <d...@g...com>

    > ... i dlatego w tę historyjkę nie-do-końca wierzę :)

    Życzysz sobie screen shoot'a z listingu, który mi pokazano - pięknie czarno
    na białym powiązano imei gsm'a z połączeniami z innej karty, z której młody
    na codzień korzysta. Co ciekawe, ma telefon na kartę, a do "zartu" kupił
    prepaida innej sieci. A jednak go trafili... Ponoć maja jakiś program
    komputerowy, który analizuje bilingi i szybko można takiego klienta trafić
    :)

  • 8. Data: 2012-09-18 15:07:10
    Od: Imię i nazwisko <e...@e...com>

    W dniu 17-09-2012 20:36, STS_OV pisze:

> [...]
    > "zartu" kupił prepaida innej sieci. A jednak go trafili... Ponoć maja
    > jakiś program komputerowy, który analizuje bilingi i szybko można

    a co to za filozofia, wzieli z tego billingu ktorys numer abonamentowy
    (lub zarejestrowanego prepaida), wezwali wlasciciela przetrzepali
    telefon i przepytali czyj to numer. jeszcze inaczej: po IMEI ustalili
    poprzedniego wlasciciela, ktory wskazal nabywce. prepaid ktory nabyl
    anonimowo malo sie do tego przyczynil.