  • 11. Data: 2008-08-25 08:22:45
    Temat: Re: GUS sprzedaje dane?
    Od: mnm <m...@...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > [...]
    >
    > Ekhm... można ironią? ;)

    smialo ;P

    > "Wlazłem na pasach, a tu na mnie jakiś taki buc trąbi. I na sygnalizator
    > pokazuje, nie wiem o co chodzi. Rejestrację zapisałem, gdzie to można
    > zgłosić?" ;)

    Moje pytanie brzmialo: 'Rejestracje zapisalem, co oznaczaja kolory tych
    swiatel i czy mial racje, oraz gdzie mozna to zglosic' ;)

    > Zabrałeś się do DG i uznałeś że nie przeczytanie ustawy o swobodzie DG
    > tudzież
    > okolic jest dobrym pomysłem?

    Oczywiscie wiem, ze takie dane sa jawne i ja ich przed nikim nie chce
    ukrywac ;)

    > Oczywiście, JEST prawdopodobne, że ktoś ma "wtykę" np. w UM,
    > ZUS czy gdzieś tam, która mu przynosi "gotowce".
    > Oczywiście tego *urzędnikowi* robić nie wolno - ale nie udowodnisz.
    > Jak dojdzie do sprawy administracyjnej lub karnej to pozwany powie
    > "posłałem pracownika do UM, spisał z ewidencji". Albo do GUS.
    > I tyle.

    Wlasnie o to pytalem, czy jest legalny kanal zeby wyciagac informacje z
    takim kryterium wyszukiwania, czy ktos ma wtyke. Jesli to drugie i
    zglosze gdzies sprawe, moze odbedzie sie postepowanie i ten kto robi
    takie przecieki zastanowi sie nastepnym razem - nawet jesli nikt mu
    niczego nie udowodni i nie poniesie konsekwencji.
    Po prostu boje sie o wlasna dupe - sa teorie, ze jak sie nie tepi malych
    wykroczen to pozniej rosnie ilosc przestepstw. Nie chce zeby za jakis
    czas zaczely wyplywac poufne dane (nie z gusu, ale z innych urzedow).

    > Sprawę możliwego "wycieku" pomijam - bo zarówno przypuszczenia jak
    > i rozterki rozumiem, ale jak wyżej: nie da się na podstawie tego,
    > że ktoś posłał Ci "papierowy spam" wywieść nawet poszlaki, że popełniono
    > przestępstwo.

    jak wyzej
    Jak narazie nikt mi jasno nie napisal czy w takiej sytuacji jak opisalem
    ktos mogl legalnie zdobyc takie informacje. Jesli nie mogl, to przeciez
    moge napisac pismo do jakiejs instytucji i uprzejmie doniesc ze moim
    zdaniem z tego i tego urzedu uciekaja informacje, a oni powinni to
    sprawdzic - prawda? Sasiad moze na mnie pisac donosy do US (nie poparte
    dowodami) ;) to ja chyba moge na urzad? :P

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 12. Data: 2008-08-25 09:37:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mnm wrote:

    > Jak narazie nikt mi jasno nie napisal czy w takiej sytuacji jak
    > opisalem ktos mogl legalnie zdobyc takie informacje.

    Już kilka osób Ci napisało, że te dane są ogólnie dostępne,
    więc nie trzeba ich nawet zdobywać.
    Sporo nawet dostępnych jest na www.

  • 13. Data: 2008-08-25 15:46:10
    Od: "Marcin W." <m...@p...onet.pl>

    Sam osobiście byłem w urzedzie miasta i tam Pani pomagała mi wypełnić
    wszystkie papierki do zarejestrowania firmy... i zanim dojechalem do Urzedu
    Statystycznego (inne miasto - 20 km dalej) już miałem telefon z banku co
    jest obok ratusza ;)

    Pzdr.

  • 14. Data: 2008-08-25 16:16:52
    Od: "Fotelik" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mnm" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli moge jutro isc do GUSu zlozyc odpowiedni formularz (jaki) z prosba
    > aby mi wydrukowali dane teleadresowe firm zalozonych od 1 sierpnia 2008 do
    > 22 sierpnia 2008?
    Jak zapłacisz to możesz iśc nawet dzisiaj
    Foti

  • 15. Data: 2008-08-25 22:21:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Aug 2008, mnm wrote:

    > Moje pytanie brzmialo: 'Rejestracje zapisalem, co oznaczaja kolory tych
    > swiatel i czy mial racje, oraz gdzie mozna to zglosic' ;)

    Ufff...
    :)
    (zastanawiałem się czy się obrazisz :))

> [...]
    >
    > jak wyzej
    > Jak narazie nikt mi jasno nie napisal czy w takiej sytuacji jak opisalem ktos

    Dane firmy?
    Mógł.
    Idź do UM i poproś o ewidencję, będziesz miał jasność co mógł
    "wyciągnąć". O ile wiem niektóre UM udostępniają w internecie.

    Jak o mnie chodzi, to na pewno ten kto "wyciągał" nie robił tego
    metodą skopiowania bazy albo wyników wyszukiwania - coś dwa czy
    trzy dni po wpisaniu do EDG dostałem "propozycję" z banku (konto)
    z... błędem w firmie :)
    Dokumenty z ZUS (powstałe metodą "urzędowego donosu", bo rozpoczynałem
    DG później niż w zgłoszeniu) były prawidłowe, tak dla porządku ;)

    > Sasiad moze na mnie pisac donosy do US (nie poparte dowodami) ;) to ja chyba
    > moge na urzad? :P

    Ale nikt nie pisze że nie możesz pisać :), tylko słabo widzimy efekty :)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-08-26 05:45:33
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Banki nadużywają jawności ewidencji wykorzystując dane dla celów reklamy i
    promocji.
    Zdaje się ustawodawca miał na myśli raczej bezpieczeństwo obrotu
    gospodarczego niż możliwość taniej reklamy.

    Przyokazji w ustawie zauwazyłem:

    Art. 41.
    1. Tworzy się Centralną Informację o Działalności Gospodarczej, zwaną
    dalej"Centralną Informacją", z oddziałami przy organach ewidencyjnych.
    2. Centralną Informację prowadzi minister właściwy do spraw gospodarki.
    3. Zadaniem Centralnej Informacji jest:
    1) prowadzenie zbioru informacji o danych zawartych w ewidencji;
    2) udzielanie z ewidencji informacji o wpisie;
    3) wydawanie zaświadczeń o treści wpisów w ewidencji.

    ale na stronie MG nie widze informacji na ten temat.
    Jest ta informacja ? czy nie ma ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria http://foto.3mam.net