  • Data: 2008-09-04 19:03:11
    Temat: GSM: Przeniesienie numeru przed zakończeniem umowy.
    Od: P...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Pewna firma posiada telefony Orange. Niestety jeden z pracowników nie
    ma zasięgu w miejscu pracy. Telefon jest jego narzędziem
    pracy(Warszawa Ursynów). Składano oczywiście kilkakrotnie reklamacje.
    Odpowiedź Orange zawsze ta sama: "budynek na bazie kwadratu" albo tego
    typu podobne stwierdzenia i że nie nie ma podstaw do uznania
    reklamacji(odwołania od reklamacji były składane). Firma dawno by
    zmieniła operatora gdyby nie fakt, iż jest przywiązana do numeru
    telefonu. Do końca umowy pozostaje rok czasu. Wcześniejsze zerwanie
    umowy jest równoważne z naliczeniem opłaty specjalnej(całkiem
    sporej).

    W związku z tym, czy istnieje jakiś sposób aby przymusić Orange do
    zmiany numeru na losowy (nadany arbitralnie przez Orange) na w/w
    umowie oraz uwolnienia starego numeru celem przeniesienia do innego
    operatora. W ten sposób firma podpisze umowe z nowym operatorem, a
    stara umowa będzie dalej trwała(starą karte sim, dostanie pracownik, z
    rejonu gdzie zasięg Orange już jest) "Miłe" panie z obsługi klienta
    twierdzą że "brak możliwości technicznych".

    Jednakże na podstawie:

    Art. 69.
    > Abonent publicznej sieci telefonicznej może żądać zmiany przydzielonego numeru,
    > jeżeli wykaże, że korzystanie z przydzielonego numeru jest uciążliwe.

    (a jest uciążliwe, gdyż do połączeń w ogóle nie dochodzi, albo są
    zrywane po 20 sekundach ich trwania)

    oraz:

    Art. 71 ust. 1.
    >Abonent będący stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do
    > publicznej sieci telefonicznej operatora może żądać przy zmianie operatora
    > przeniesienia przydzielonego numeru do istniejącej sieci innego operatora na
    > obszarze:
    > 1) strefy numeracyjnej - w przypadku numerów geograficznych;
    > 2) całego kraju - w przypadku numerów niegeograficznych.

    ustawodawca daje taką możliwość. Spotkał się ktoś z podobna sytuacją?.
    Jestem gotów iść do sądu. Jakie szanse na wygraną? Pomijam fakt, że
    obecna sytuacja jest źródłem strat dla firmy.

    P.S. To nie wina aparatu.(sprawdzane na kilku innych telefonach, po
    prostu jest problem z zasięgiem)