  • 1. Data: 2007-09-01 13:30:58
    Temat: Fotografowanie Policji przy wypadku
    Od: pavka <p...@j...pl>

    Czy mozna robic zdjecia policji, ktora przyjedzie do wypadku i pozniej
    takie zdjecia publikowac?

    Z tego co wiem rejestracje pojazdow trzeba zamazac, twarze osob
    postronnych czy poszkodowanych w wypadku tez...? a jak wyglada sprawa
    z Policja?

    Zdarzylo mi sie przypadkiem przejezdzac kolo niegroznej kolizji a , ze
    nie rozstaje sie z aparatem to porobilem troche zdjec /na regionalna
    strone o miescie/ i przy probie sfotografowania policjanta uslyszalem
    "Prosze nie robic zdjec"

    Nie bylo tam ani nic groznego ani nie stalem w "poblizu" /mam duzy
    "zoom" ;-)/.

    Czy bedac "zwykla" osoba mam prawo do robienia fotek czy musze byc /
    nalezec do jakiejs "prasy" i miec na to jakas plakietke czy
    legitymacje?

    I kolejna sprawa glosno teraz o rejestracji stron jako gazeta, czy po
    takiej rejestracji taki wydawca strony/gazety/ ma prawo do zrobienia
    sobie takiej legitymacji? I taka legitymacje robi sie na wlasna reke
    na komputerze wedle uznania czy musi to ktos "podbijac" legalizowac
    itp?

    Z góry dzieki,
    Pozdrawiam serdecznie,
    Paweł

  • 2. Data: 2007-09-01 20:13:04
    Temat: Re: Fotografowanie Policji przy wypadku
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pavka" <p...@j...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    Skoro mogłeś zobaczyć, to mogłeś sfotografować.

  • 3. Data: 2007-09-01 21:01:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pavka napisał(a):
    > Czy mozna robic zdjecia policji, ktora przyjedzie do wypadku

    O ile nie włazisz pod nogi, to oczywiście.

    > i pozniej takie zdjecia publikowac?

    A to już zależy - co, gdzie i jak. Musisz podać konkretny przykład.

    > Z tego co wiem rejestracje pojazdow trzeba zamazac,

    Możesz, ale nie musisz.

    > twarze osob postronnych czy poszkodowanych
    > w wypadku tez...?

    Portrety - tak. Sceny zbiorowe - nie.

    > a jak wyglada sprawa
    > z Policja?

    Tak samo.

> [...]
    > nie rozstaje sie z aparatem to porobilem troche zdjec /na regionalna
    > strone o miescie/ i przy probie sfotografowania policjanta uslyszalem

    Prosić może. I tyle.

    Zakładam, że nie błyskałeś im po oczach :)

  • 4. Data: 2007-09-02 10:28:18
    Od: pavka <p...@j...pl>

    No to podam konkretny przyklad:

    strona /zarejestrowana jako gazeta/ prowadzona przez firme, strona o
    malym miescie i .. wypadek samochodowy w tym samym miescie,
    przejezdzam obok widze stluczke, parkuje auto w dozwolonym miejscu i
    pstrykam foty uszkodzonym samochodom, calosci , zeby to wizualnie bylo
    widoczne jak to bylo, policji - i tu slysze "prosze nie fotografowac"
    dosc groznym tonem ;) dlatego bez zastanowienia ustapilem ;-)

    W droge nie wchodzilem, lampy blyskowej nie uzywalem - na upartego
    spokojnie moglem odejsc dalej i pstrykna z zooma , ze nawet by nikt
    nie wiedzial ale odpuscilem z uwagi na ten ton policjanta.

    Czyli podsumowujac - rejestracje i twarze ludzi w dobrym tonie
    zamazac, policji - nie musze , powinienem?

    Dzieki serdeczne,
    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 5. Data: 2007-09-02 10:53:09
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "pavka" <p...@j...pl> napisał
    >Czyli podsumowujac - rejestracje i twarze ludzi w dobrym tonie
    >zamazac, policji - nie musze , powinienem?

    IMO Co do publikacji, to nie ma znaczenia czy to twarz policjanta czy
    ogrodnika wracającego z pracy. Twarz to twarz. Chyba, że to twarz publicznie
    znana. Ma znaczenie czy to twarz jest przedmiotem fotografii czy nieznaczącą
    częścią całości. Różnicy dokładnej nikt Ci nie poda, w razie sprawy sądowej
    oceni to skład orzekający. A fotografować to możesz co chcesz.

  • 6. Data: 2007-09-02 11:01:21
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    pavka pisze:
> [...]
    > widoczne jak to bylo, policji - i tu slysze "prosze nie fotografowac"
    > dosc groznym tonem ;) dlatego bez zastanowienia ustapilem ;-)

    Trzeba bylo zapytac czy pan policjant ma zamiar ograniczac wolnosc prasy
    , a jesli tak to czy mozesz poprosic o imie, nazwisko i stopien sluzbowy
    poniewaz masz o tym zamiar napisac w swojej gazecie.

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2007-09-02 12:14:38
    Od: pavka <p...@j...pl>

    On 2 Wrz, 13:01, Mithos <f...@a...pl> wrote:

> [...]
    > , a jesli tak to czy mozesz poprosic o imie, nazwisko i stopien sluzbowy
    > poniewaz masz o tym zamiar napisac w swojej gazecie.

    DZIEKI, temat uwazam za wyczerpany

    Wszystkim serdecznie dziekuje,
    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 8. Data: 2007-09-02 20:13:14
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

> [...]
    > częścią całości. Różnicy dokładnej nikt Ci nie poda, w razie sprawy sądowej
    > oceni to skład orzekający. A fotografować to możesz co chcesz.

    A fotografowanie z ukrycia?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 9. Data: 2007-09-02 21:19:15
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał
    > A fotografowanie z ukrycia?

    Wszystko możesz fotografowac, z ukrycia czy nie. Prawo reguluje publikowanie
    i wykorzystywanie.

  • 10. Data: 2007-09-02 22:06:13
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Wszystko możesz fotografowac, z ukrycia czy nie. Prawo reguluje publikowanie
    > i wykorzystywanie.

    Znaczy się, że mogę podrzucić jakąś ukrytą kamerę w przebieralni i nie
    jest to zabronione ani nielegalne? Co znaczy opublikować? Gdybym teraz
    takie panie spycamem sfilmowane pokazał kolegom to publikacja już?

    pozdrawiam.
    PlaMa