  • 1. Data: 2008-02-05 17:54:12
    Temat: Faktura VAT - milion oryginałów?
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W Orange jest możliwość pobrania online faktury VAT za komórkę w postaci
    pliku pdf i samodzielnego jej wydrukowania. Na fakturze znajduje się napis
    Oryginał. Zrozumiałe, że tych oryginałów mogę wydrukować dowolną ilość. Mało
    tego, mogę pobrać kolejny raz ten plik z fakturą i też będzie to oryginał, a
    nie duplikat. Teraz problem zasadniczy: czy tak samodzielnie wydrukowaną
    fakturę mogę przedstawić w biurze rachunkowym do celów rozliczeń mojej
    firmy? Czy nie będzie to niezgodne z przepisami? Mój księgowy nie potrafił
    na razie jednoznacznie tego stwierdzić ale ma się rozeznać w sytuacji. Z
    góry dziękuję za pomoc.

    --
    Big Jack
    //////

  • 2. Data: 2008-02-06 05:03:54
    Temat: Re: Faktura VAT - milion oryginałów?
    Od: "Alex" <a...@w...pl>

    milion razy było
    http://www.eplatnik.pl/forum/viewtopic.php?id=102

  • 3. Data: 2008-02-06 08:48:50
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

> [...]
    >Oryginał. Zrozumiałe, że tych oryginałów mogę wydrukować dowolną ilość.

    A jakbyś pobrał jeden raz to możesz zrobić milion razy ksero :-). Na jedno
    wyjdzie.

> [...]
    > będzie to niezgodne z przepisami? Mój księgowy nie potrafił na razie
    > jednoznacznie tego stwierdzić ale ma się rozeznać w sytuacji.

    Zmień księgowego. Kilku swoim klientom też to doradziłem...

  • 4. Data: 2008-02-06 11:21:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Feb 2008, Big Jack wrote:

    > W Orange jest możliwość pobrania online faktury VAT za komórkę w postaci
    > pliku pdf

    Do słów Alexa dopiszę wielkimi literami:
    PLIK PDG NIE PODPISANY CYFROWO NIE JEST FAKTURĄ.
    Zawiera DANE do sporządzenia faktury.
    Równie dobrze można je przedyktować telefonicznie.
    A reszta rozważań jest na .podatki :)

    pzdr, Gotfryd