  • 1. Data: 2003-10-08 09:00:30
    Temat: EXPORT - towaru za granice ?
    Od: "" <p...@p...onet.pl>

    Mam ogromny problem otrzymalem oferte dotyczaca exportu mojego towaru (obuwie)
    za granice niestety nie wiem jak do tego sie zabrac, Cyz ktos moglby mi sluzyc
    pomoca ?

    Dominik

  • 2. Data: 2003-10-08 10:03:51
    Temat: Re: EXPORT - towaru za granice ?
    Od: "R_K" <r...@a...waw.pl>

> [...]
    (obuwie)
    > za granice niestety nie wiem jak do tego sie zabrac, Cyz ktos moglby mi

    Do jakiego kraju i jak duzo towaru chcesz wywiezc? Bedzie tranzyt przez inne
    kraje?

    Najpierw wypadaloby ustalic z odbiorca warunki dostawy i termin. Jesli
    chodzi o warunki dostawy to proponuje oprzec transakce o tzw. klauzule
    INCOTERMS 2000. Za pomoca jednego zapisu w kontrakcie spowoduja one ze
    bedziesz mial spokojna glowe i to ze o niczym wanym nie zapomniales i
    wszelkie kwestie zwiazane z dostawa zostaly uregulowane.

    Najprosciej to znalezc firme spedycyjna ktora zajmie sie przewozem, ocleniem
    towaru, przeladunkiem itp.

    Jesli jest to b. duza dostawa lub dostawa partiami to warto pomyslec o
    akredytywie, jako formie zaplaty.

    Z checia podpowiem cos wiecej jesli bede wiedzial i znal wiecej szczegolow
    :))
    daj info na PRIV.

    pozdrawiam,
    R_K

  • 3. Data: 2003-10-08 13:37:07
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    (obuwie)
    > za granice niestety nie wiem jak do tego sie zabrac, Cyz ktos moglby mi

    Pomóc nie bardzo potrafię, ale może tutaj
    coś znajdziesz - http://www.exporter.pl/

    Pix

  • 4. Data: 2003-10-08 20:20:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    towaru (obuwie)
    > za granice niestety nie wiem jak do tego sie zabrac, Cyz ktos moglby

    Formalności wywóz-przywóz-przeładunek to nic.
    Sprawdź warunki dopuszczenia do obrotu
    w kraju odbiorcy.