  • Data: 2004-06-29 22:28:46
    Temat: Dziedziczenie dóbr i nietylko.
    Od: "katarzis" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie :-)

    Dziadek przepisał mi mieszkanie. No właśnie czy tylko mieszkanie? Został
    stworzony akt notarialny osoby stawiającej się (dane dziadka) i testament w
    którym dziadek oświadcza, że do całego spadku powołuje swoją wnuczke... ( i
    tu wypisane moje dane) - jako jedyną spadkobierczynię.
    Czy ten testament jest także dziedziczeniem długów dziadka ( a ma ich
    trochę)? Czy można zrezygnować z przyjęcia testamentu jeśli są dziedziczone
    długi (żal mi mieszkania bo zostało kupione przez mojego śp. ojca)? Czy
    można uniknać oddziedziczenia skutków infantylnego i bezmyślnego działania
    dziadka (zaciągnięte kredyty, które spłaca jako poręczyciel i jako poborca
    kredytu) i w jaki sposób? Znajomi podrzucają pomysł, żeby napisać w gazecie:
    " za długi dziadka nie odpowiadam". Czy to może mieć moc prawną?

    dziękuję za sugestie:-)

    Kasia