  • Data: 2009-09-14 13:22:05
    Temat: Dziedziczenie a rozdzielnosc majatkowa
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    jak wyglada sprawa dzidziczenia po ustanowieniu rozdzielnosci majtkowej?

    czy zasady dziedziczenia zmieniają się po ustanowieniu rozdzielności?

    przed ustanowieniem rozdzielności żona dziedziczyłaby po mnie, a ja po żonie
    (nie mamy dzieci, każde z nas ma po 1 rodzeństwie i rodziców).

    natomiast jak będzie wyglądało dziedziczenie w przypadku śmierci jednego z
    małżonków po rozdzielności?
    czy wtedy dziedziczymy po sobie wzajemnie tak jakby nic się nie wydarzyło
    (tu: nie ustanowiono rozdzielności)?
    czy też może posiadane dobra, np. mieszkania będą dziedziczyć rodzeństwo lub
    rodzice danego/zmarłego małżonka?

    p.s.
    moje pytanie ma związek z wątkiem:
    news:h87sog$16ba$1@opal.icpnet.pl czyli
    http://tinyurl.com/pjjqzc czyli
    http://skocz.pl/mieszkanieprobl czyli
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_th
    read/thread/92fdfb23f06b5ad7/f34465ae25323a79?hl=pl&
    q=mieszkanie+problem