  • 41. Data: 2014-02-20 15:22:06
    Temat: Re: Działania komornika
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 lutego 2014 12:52:28 UTC+1 użytkownik sqlwiel napisał:
    > Cwana kurwa znająca kruczki może bezkarnie i jeszcze korzystając ze
    > wsparcia i ochrony "organów" rabować przypadkowych ludzi. Co trzeci się
    > odwoła, zdąży, wniesie sprzeciw, ale reszta - MA PRZESRANE!
    Z tymi "przypadkowymi ludźmi" to trochę nie tak. Oczywiście zdarzają się sytuacje że
    komornik zlicytuje coś należącego do niewinnej osoby ale przy ilości egzekucji w
    skali kraju to pewnie jakieś promile.
    W większości jednak ci "przypadkowi ludzie" są komuś coś winni i komornik musi to
    odzyskać. A że użyję Twoich słów: "cwane kurwy" kombinują jak mogą żeby nie oddać. I
    jak komornik wkracza to się okazuje że wszystko co w mieszkaniu jest należy do
    starszej, najlepiej schorowanej mamusi i jak w ogóle komornik może to zajmować;)

  • 42. Data: 2014-02-20 23:49:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Ja w sprawie formalnej:

    On Thu, 20 Feb 2014, Chocobo wrote:

    > Co mnie obchodzi
    > jak komornik załatwi sprawę, bierze pieniądze, powinien kombinować.
    > Wyobrażasz sobie sytuację, że policja tak działa?

    Złe porównanie.
    Policja działa "zasadniczo" w obrębie prawa karnego/wykroczeń, gdzie
    co do zasady "winę należy udowodnić".
    W przypadkach kiedy wydaje się, że procedura nie jest karna (a cywilna
    lub administracyjna), samo działanie policji również... miewa podstawy
    karne (np. zarządzenie doprowadzenia przez sąd, wskutek naruszenia
    przepisu o obowiązku stawiennictwa albo cóś w tym stylu).

    Weź sobie do porównania procedurę administracyjną, na przykład
    skarbówkę, a okaże się, że wcale nie jest tak różowo: dostajesz
    decyzję, *PŁACISZ* i możesz się odwoływać do sądu.
    Na własną argumentację też dostajesz pytanie: "a czym pan
    to może udowodnić" :>

    > "Nie mamy dowodów, ale i tak pana aresztujemy.

    Mniej więcej tak to działa, z dokładnością do braku
    aresztu: jeśli procedura przewiduje, że wywołany do tablicy
    może się bronić dowodami, to może, ale właśnie "odwrotnie",
    on kładzie karty na stół :>

    BTW: właśnie dlatego "procedura administracyjna" przy
    fotoradacrach nie spotyka się z entuzjastycznym przyjęciem
    tych kierowców, co wiedzą czym to pachnie :>
    Do domu właściciela przyjdzie "decyzja", a jak będzie uważał
    że to nie on, może wskazać komu podać dalej, zaś jak tamten
    będzie się opierał, to albo właściciel pokaże dowody,
    albo... odpowiada. Następny proszę.
    Kontrola budowlana, kominiarska, sieci gazowej i cokolwiek
    w tym stylu też nie będzie "szukała winnego", tylko
    właściciel ma poprawić żeby było zgodnie z przepisami,
    niech sam się pałuje z kimś komu pozwolił grzebać
    w rzeczach za które odpowiada.
    Kara też może być, jako bonus :>, ale nie o to akurat
    chodzi.

    > Jak pan ma jakieś ale, to proszę nam udowodnić, że jest
    > niewinny".

    Nie ma mowy o winie - i w tym cały problem.
    Sprawa ew. winy została kiedyś rozstrzygnięta przez sąd,
    teraz jest tylko (?) "procedura wydobycia zasądzonych
    pieniędzy".

    Coś jeszcze.
    Zwróć uwagę, że ja się nie wtykam do dyskusji czy tak
    jest dobrze czy źle.
    Stwierdzam fakt - Twój argument nie ma "mocy", bo
    jest zwyczajnie nieprawdziwy.

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2014-02-21 11:30:53
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-02-20 00:32, Chocobo pisze:
    > Skoro nie chce mu się ustalać czyje są sprzęty w domu i spisuje jak
    > leci, twoje stwierdzenie jest wątpliwe. Po co ma to ustalać skoro może
    > zająć to mieszkanie i niech właściciel udowadnia?
    Bo to jest łatwe do ustalenia. W przeciwieństwie do tego, czy plazma na
    ścianie, czy sprzęt AGD należy do dłużnika, czy do jego mamusi, przy
    założeniu, że mieszkają pod jednym dachem.

    Maciek

  • 44. Data: 2014-02-21 11:45:27
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-02-20 14:35, Chocobo pisze:
    > Łazienka, czy kuchnia siłą rzeczy są wykorzystywane również przez córkę,
    > której nijak ie stać na zakup jej wyposażenia.
    To, że _teraz_ jej nie stać, nie znaczy, że _wcześniej_ nie było jej
    stać i komornik zapewne nie jest w stanie tego ocenić. Komornik nie wie,
    nic na temat majątku dłużnika, zajmuje wskazane
    konta/ruchomości/nieruchomości. Może poszukiwać majątku, jeśli dostał
    takie zlecenie i zdaje się, że właśnie to robi.

    > Ale np na liście znalazły się też rzeczy z pomieszczenia zamykanego na klucz.
    Nie chce mi się już dyskutować, ale w moim domu zamykane na klucz są
    przykładowo: łazienki, pokoje, piwnica. To nie ważne, że nikt
    praktycznie nie używa kluczy w pokojach, ale możliwość zamknięcia jest.
    Sugerujesz, że ewentualnemu komornikowi mogę powiedzieć, żeby zajął
    wieszak i dywanik, gdyż mieszkam w przedpokoju, a jak widać do innych
    pomieszczeń nie mam dostępu, bo są zamykane na klucz? :->

    Maciek

  • 45. Data: 2014-02-21 11:52:54
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-02-20 00:28, Chocobo pisze:
    > Ja mam problem z przepisem który pozwala niewinnym ludziom zabierać ich
    > własność, tylko dlatego, że nie mają kasy na prawnika i wiedzy by samemu
    > się ratować. A przy okazji zmusza ich do udowadniania swojej niewinności.
    A czy ci "niewinni ludzie" na pewno nie są komuś coś winni? Jakiś
    kredycik, pożyczka dla polepszenia życia nie wchodzi w grę? Ja wiem, że
    żyjemy w socjalizmie i jak się ktoś bezmyślnie zadłuża, to właściwie
    społeczeństwo powinno to wziąć na klatę, ale jakoś cały czas nie mogę
    się do tej rzeczywistości przyzwyczaić :->

    Maciek

  • 46. Data: 2014-02-21 12:14:55
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 21.02.2014 11:52, Maciek pisze:

> [...]
    > społeczeństwo powinno to wziąć na klatę, ale jakoś cały czas nie mogę
    > się do tej rzeczywistości przyzwyczaić :->

    Na pewno. Zdaję sobie sytuację z cwaniackich przypadków, ale tutaj
    sprawa jest zupełnie czysta.

    Sytuacja się zresztą chyba uspokoiła, bo matka dowiedziała się wczoraj u
    komornika, że córka uregulował dług.

    marcin

  • 47. Data: 2014-02-21 12:19:25
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 21.02.2014 11:45, Maciek pisze:

    > To, że _teraz_ jej nie stać, nie znaczy, że _wcześniej_ nie było jej
    > stać i komornik zapewne nie jest w stanie tego ocenić. Komornik nie wie,
    > nic na temat majątku dłużnika, zajmuje wskazane

    Jest chyba możliwość sprawdzenia wyciągów, przychodów i rozchodów?

    > konta/ruchomości/nieruchomości. Może poszukiwać majątku, jeśli dostał
    > takie zlecenie i zdaje się, że właśnie to robi.

    Jak dla mnie to nie jest szukanie tylko pójście na łatwiznę

> [...]
    > wieszak i dywanik, gdyż mieszkam w przedpokoju, a jak widać do innych
    > pomieszczeń nie mam dostępu, bo są zamykane na klucz? :->

    Tutaj standardowe zamknięcia w drzwiach pokojowych wymienione są na
    wkładki yale, takich rzeczy nie robi się po to by z nich nie korzystać :)
    Sugeruję, że system jest bandycki i ma ułatwiać zadanie komornikowi
    kosztem niewinnych ludzi.

    marcin

  • 48. Data: 2014-02-21 12:32:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.02.2014 12:19, Chocobo pisze:

    > Jest chyba możliwość sprawdzenia wyciągów, przychodów i rozchodów?

    Zrozum wreszcie, że komornik nie jest do szukania usprawiedliwienia dla
    dłużnika tylko od zajmowania ruchomości we wskazanych w tytule
    egzekucyjnym lokalu.

    > Jak dla mnie to nie jest szukanie tylko pójście na łatwiznę

    OK, to analogia policyjna: policjant dostał nakaz aresztowania i
    doprowadzenia pewnego człowieka. Znalazł go, ujął - a ten lamentuje że
    to pomyłka, i żeby sprawdził czy w wyroku nie ma błędów... teraz
    widzisz, jakiego absurdu się domagasz?

  • 49. Data: 2014-02-21 12:47:22
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-02-21 12:14, Chocobo pisze:
    > Na pewno. Zdaję sobie sytuację z cwaniackich przypadków, ale tutaj
    > sprawa jest zupełnie czysta.
    > Sytuacja się zresztą chyba uspokoiła, bo matka dowiedziała się wczoraj u
    > komornika, że córka uregulował dług.
    No to rzeczywiście "na pewno" :->

    Maciek

  • 50. Data: 2014-02-21 14:08:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 lutego 2014 12:19:25 UTC+1 użytkownik zly napisał:
    > Jest chyba możliwość sprawdzenia wyciągów, przychodów i rozchodów?
    I kto to ma robić? Komornik?
    Druga sprawa: pewnie wiesz że 1/3 ludzi w Polsce pracuje "na czarno" a np znaczna
    część tych którzy mają działalność gospodarczą to w papierach biedacy są lub wręcz
    straty wykazują;)