  • 1. Data: 2007-03-06 11:40:44
    Temat: Działalnosc - rozszerzenie ?
    Od: r...@y...com

    Witam,
    chciałbym zapytac jak zrobic nastepujaca rzecz - ostatnio otrzymalem
    kilka zlecen fotograficznych, chce dzialac legalnie. Jako ze mam pelny
    etat w innej branzy i bede to robil sporadycznie nie chce sie pchac w
    zakladanie dzialalnosci gospodarczej. Moj wujek posiada dzialalnosc
    gospodarcza- branza budowlana - pytanie czy mozna sie jakos podpiac
    pod jego dzialalnosc, jesli tak to jak to zrobic ? Moge poprosic o
    lopatologiczne przedstawienie sprawy co i jak zrobic. Nie rozmawialem
    z nim na ten temat, a chcialbym miec jakas karte przetargowa i co nie
    co na ten temat wiedziec:):)
    pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2007-03-08 20:47:08
    Temat: Re: Działalnosc - rozszerzenie ?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 6 marca 2007 12:40
    (autor r...@y...com
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@6...googlegroups.co
> [...]

    > gospodarcza- branza budowlana - pytanie czy mozna sie jakos podpiac
    > pod jego dzialalnosc, jesli tak to jak to zrobic ?

    Wujek pisze pisemko i idzie do Urzędu Gminy. W pisemku podaje PKD
    odpowiadające nowemu stanowi faktycznemu, a więc jego działalność oraz
    Twoją. Płaci X zł (X zależy od gminy, od 0zł do 1xx zł).

    Być może wlecze się do GUS, ale nie sądzę.

    Spisujecie Umowę-Zlecenie lub Umowę o dzieło, kwestia zanalizowania
    przypadka....

    Wystawiasz wujowi rachunek.

    Wujo przetwarza to księgowo.

    Rozliczasz PIT w stosownym terminie.