  • 1. Data: 2002-08-28 08:19:53
    Temat: Dzialalnosc a renta
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam
    Pewnie pytanie juz takie sie przewijalo, ale nie wiem czy zawiera aktualne
    informacje.
    Otoz interesuje mnie sprawa, czy będac na rencie moge otworzyc wlasna
    dzialalnosc i czy z tytulu tego nie strace renty oraz czy bede placil podwojny
    ZUS itp.
    Dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2002-08-29 19:43:26
    Temat: Re: Dzialalnosc a renta
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    j...@p...onet.pl napisał:

    >czy będac na rencie moge otworzyc wlasna dzialalnosc
    Oczywiscie, TAK :-)

    > czy z tytulu tego nie strace renty
    Stracic NIE mozesz. Natomiast jesli twoj dochod przekroczy 130 %
    przecietnego miesiecznego wynagrodzenia z IV kwartalu 2001 r., to jej
    wyplata ulega zawieszeniu (od 1 marca kwota ta wynosi 2798,90 zł).
    Przy dochodzie poniżej 1507,10 zł swiadczenie nalezy sie w calosci.

    >czy bede placil podwojny ZUS
    Rencista nie musi placic skladek ZUS, procz na ubezpieczenie zdrowotne
    (odliczane z naleznego podatku)

    >Dziekuje za odpowiedz
    Bardzo prosze ;-)

    Artur Golański