  • 21. Data: 2007-03-03 09:53:14
    Temat: Re: Dwie działalności na własne nazwisko?
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    nie może mieć 50 firm ani nawet dwóch. Firma to jest Imię Nazwisko i jeden
    do tego JEDEN nr NIP.
    Jeżeli przez "firma" rozmumiesz to, co się potocznie rozumie to może mieć
    50. Na przykład 10 warsztatów, 30 sklepów, 5 stacji paliw i 5 agencji
    masażu. Mimo wszystko firmę ma wtedy tylko jedną.
    Jacek

  • 22. Data: 2007-03-03 11:05:43
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 03 Mar 2007 09:48:23 +0100, kam napisał(a):

    > powtórzę - co rozumiesz przez dwie indywidualne działalności gospodarcze
    > prowadzone przez jedną osobę?

    naprowadź mnie na swój tok myślenia, bo jakoś nie łapie o co Ci chodzi

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 23. Data: 2007-03-03 11:06:31
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 3 Mar 2007 10:53:14 +0100, Jacek napisał(a):

    > Jeżeli przez "firma" rozmumiesz to, co się potocznie rozumie to może mieć
    > 50. Na przykład 10 warsztatów, 30 sklepów, 5 stacji paliw i 5 agencji
    > masażu. Mimo wszystko firmę ma wtedy tylko jedną.

    A co wtedy jeśli ma np. stacje benzynową i jest płatnikiem VAT, a do tego
    chce otworzyć sobie kiosk z gazetami?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 24. Data: 2007-03-03 11:13:26
    Od: p...@g...com

    OK, dziękuję za odpowiedzi. Widzę, że to zmierza donikąd.
    W najbliższym czasie przejdę się do prawnika lub biura rachunkowego i
    poproszę o wykładnie, wtedy przedstawię to na grupie, bo takie
    gdybanie, każdy wedle swoich przypuszczeń nic nam nie da :)

  • 25. Data: 2007-03-03 11:28:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    p...@g...com napisał(a):

    > OK, dziękuję za odpowiedzi. Widzę, że to zmierza donikąd.

    Oj... Bo źle zadałeś problem. Sprawa w uproszczeniu, wygląda tak, że
    firma=NIP więc jak jest jeden NIP to jest jedna firma. Firma osoby
    fizycznej zawsze będzie miala w nazwie jej imie i nazwisko oraz NIP tej
    osoby. Wiec nie mozna miec kilku firm ale mozna sie roznymi pracami
    zajmowac bo Firma Jan Kowalski moze miec piekarnie, szwalnie i sklep
    chemiczny. Wyjatkiem beda spolki oraz udzialy.

    j.

  • 26. Data: 2007-03-03 11:41:44
    Od: p...@g...com

    On 3 Mar, 12:28, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

> [...]
    > zajmowac bo Firma Jan Kowalski moze miec piekarnie, szwalnie i sklep
    > chemiczny. Wyjatkiem beda spolki oraz udzialy.

    Tak jak pisałem - działalność już prowadzę. Na kilku obszarach, więc
    zdaję sobie sprawę, że świadczenie różnych usług to normalka. Nie o to
    chodziło. Nie wiem jak inaczej zadać ten problem.

    Może postaram się prościej:
    Warunkiem otrzymania szeregu upustów, udogodnień, zwolnień i pomocy
    prawnej/finansowej jest uruchomienie (bądź rozwinięcie prowadzonej)
    firmy (działaności gospodarczej) w danej gminie.
    Ja prowadzę działalność w gminie sąsiedniej i jakiekolwiek
    rozszerzenie jej zakresu w tym miejscu nie da mi szansy uzyskania
    wspomnianych grantów.
    Zamykać prowadzonej działalności nie chcę, najchętniej - jeśli byłoby
    to możliwe - uruchomiłbym drugą na ten cel. Wyjściem ostatecznym jest
    przeniesienie już prowadzonej działalności do gminy sąsiedniej, ale...
    wiąże się to z wieloma trudnościami, np. stracę ulgi w ZUSie (bo
    mniemam, że żeby przenieść działalność de facto muszę ją wyrejestrować
    i zarejestrować ponownie - pod innym numerem REGON), itp.

    Niektórzy z grupowiczów pisali, że prowadzenie dwóch działalności (wg
    mnie jasno wyrażali się o dwóch różnych firmach, o różnych NIPach -
    wspominając o rozliczeniach z US i REGONach) jest możliwe, inni, że
    nie. Nie sądzę, żeby złe czy dobre zadanie problemu miało tu coś do
    rzeczy, skoro rozbieżności są zasadnicze :)

    Nikt nie przedstawił podstawy prawnej. Ja też na potwierdzenie lub
    ostateczne zanegowanie znaleźć jej nie potrafię, więc dyskusja trochę
    na zasadzie "bo tak - bo nie"...

  • 27. Data: 2007-03-03 11:53:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    p...@g...com napisał(a):

    > Może postaram się prościej:

    Przecież już dostałeś odpowiedź.
    Podmiotem praw i obowiązków jesteś ty i choćbyś nadał sobie 1000 różnych
    nazw i zarejestrował się w 1000 różnych miejsc nadal będziesz jednym
    przedsiębiorcą. Teraz masz prostą odpowiedź?

    > Warunkiem otrzymania szeregu upustów, udogodnień, zwolnień i pomocy
    > prawnej/finansowej jest uruchomienie (bądź rozwinięcie prowadzonej)
    > firmy (działaności gospodarczej) w danej gminie.

    Wtedy wpisujesz w ewidencji działalności gospodarczej że działasz na
    terenie takiej i takiej gminy.

    > Ja prowadzę działalność w gminie sąsiedniej i jakiekolwiek
    > rozszerzenie jej zakresu w tym miejscu nie da mi szansy uzyskania
    > wspomnianych grantów.

    Tak ci się wydaje. Udogodnienia zależą pewnie od stanu faktycznego a nie
    od papierków.

    A podstawą prawna tego że jesteś jeden - nawet pod różnymi nazwami jest
    - art. 8 kc. Zdolność prawną ma człowiek a nie jego 1000 różnych nazw.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 28. Data: 2007-03-03 11:53:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    p...@g...com napisał(a):

> [...]
    > prawnej/finansowej jest uruchomienie (bądź rozwinięcie prowadzonej)
    > firmy (działaności gospodarczej) w danej gminie.

    Co konkretnie znaczy prowadzic dzialalnosc w danej gminie? Czy chodzi o
    adres czy miejsce placenia podatku, jezeli tak to jakiego etc? Po za tym
    co to za upusty, udogodnienia etc bo one takze same z siebie moga byc
    obwarowane dodatkowymi obostrzeniami typu, ze jak juz kiedys, gdzies
    ktos korzystal z takego funduszu (nawet w innej gminie) to drugi raz
    w nowym miejscu nie moze tego zrobic etc. Po za tym nikt Ci tu na tacy
    rozwiazan prawnych nie da bo to jest grupa do dyskusji o prawie nie do
    bezplatnych porad prawnych, szczegoilnie w zakresie takich prostych
    spraw, ktore mozna sobie w pare chwilek wygooglac :)

    j.

  • 29. Data: 2007-03-03 12:08:08
    Od: p...@g...com

    > Przecież już dostałeś odpowiedź.

    Nawet kilka. Wykluczajacych sie :)

    > Podmiotem praw i obowiązków jesteś ty i choćbyś nadał sobie 1000 różnych
    > nazw i zarejestrował się w 1000 różnych miejsc nadal będziesz jednym
    > przedsiębiorcą. Teraz masz prostą odpowiedź?

    Raczej komplikujaca sprawe, bo wynika z niej, ze jednak moge
    zarejestrowac druga dzialalnosc pod innym adresem.

    > Tak ci się wydaje. Udogodnienia zależą pewnie od stanu faktycznego a nie
    > od papierków.

    Wybacz, ale chyba wiem lepiej, na jakich zasadach moge otrzymac w/w
    granty, nie sadzisz?

  • 30. Data: 2007-03-03 12:10:42
    Od: p...@g...com

    On 3 Mar, 12:53, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > Co konkretnie znaczy prowadzic dzialalnosc w danej gminie? Czy chodzi o
    > adres czy miejsce placenia podatku, jezeli tak to jakiego etc?

    W tym wypadku akurat jedno i drugie. I wszystkich podatkow.

> [...]
    > gdzies ktos korzystal z takego funduszu (nawet w innej gminie) to drugi raz
    > w nowym miejscu nie moze tego zrobic etc.

    Warunki sa takie jak wymienilem (plus pomniejsze nie znaczace nic w
    tej kwestii).
    Jest to program wspierania przedsiebiorczosci.

> [...]
    > w zakresie takich prostych spraw, ktore mozna sobie w pare chwilek wygooglac :)

    No wlasnie widze, ze mozna. Co odpowiedz, to inne zdanie :)