  • 1. Data: 2004-07-07 19:31:56
    Temat: Dwa pytania dotyczące postępowania spadkowego.
    Od: "Adam Kadlubek" <e...@e...in.signature>

    Witam

    Niedawno zmarł mój ojciec. Pozostawił po sobie spadek w postaci mieszkania i
    samochodu (i kredytu do zapłacenia :) ). Ponieważ był wdowcem toteż miał
    dwóch spadkobiorców - mnie i siostrę. Ustaliliśmy z siostrą, że
    najkorzystniej będzie, jeżeli ona spadek odrzuci (kredyt :/) a ja przyjmę.

    1. Jakie dokumenty są potrzebne do tego postępowania (poza samym podanie
    ofc). Wg informacji w sądzie są to odpisy od:

    - aktów zgonu rodziców
    - akt urodzenia syna (tzn mnie)
    - akt małżeństwa córki (siostry)

    prawnik którego się pytałem powiedział

    - akty zgonu rodziców
    - akty urodzenia dzieci

    które jest prawidłowe? I czy aby nie powinienem dodać do tego aktu
    małżeństwa rodziców?

    2. Pytanie trywialne, czy w USC dadzą mi (jako bratu) akt małżeństwa siostry
    i szwagra? (siostra akurat nie może stawić się osobiście).

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

    Adam Kadłubek | TTDSite: www.ttdeluxe.strategie.pl
    --------- u.z - a.t - g.s.i - d.o.t - pl ---------

  • 2. Data: 2004-07-07 20:26:53
    Od: e...@w...pl

    > Witam
    > prawnik miał rację - akt małżeństwa rodziców nie jest ci potrzebny bowiem w
    akcie zgonu potrzebne informacje o małżeństwie ojca. W akcie urodzienia siostry
    (jeśli jest aktualny) też będą informację o jej stanie cywilnym i nowym nazwisku
    pozdrowienia

  • 3. Data: 2004-07-07 21:08:03
    Od: "Adam Kadlubek" <e...@e...in.signature>

> [...]
    siostry
    > (jeśli jest aktualny) też będą informację o jej stanie cywilnym i nowym

    Problem: w sądzie zażyczono sobie odpisów skróconych - tam takich informacji
    nie ma :/

  • 4. Data: 2004-07-08 10:06:28
    Od: "Tysia" <t...@b...pl>

    Witam

    Jestem w prawie identycznej sytuacji.

    Na poczatku: jako dlugo nie zyje Twoja mama? Moze bedzie mozna sie powolac
    na sprawe spadkowa, ktora byla przeprowadzona po jej smierci? Ja wlasnie tak
    robie, zeby uniknac wyciagania tych wszystkich odpisow aktow urodzenia. Bo
    juz je maja z racji wczesniejszej sprawy spadkowej bo przeciez w aktach
    urodzenia nic nie moglo sie zmienic.

    Sama jestem juz mezatka i wiem, ze odpis aktu malzenstwa tez musi zostac
    dolaczony do skladanego wniosku.

    Akt malzenstwa rodzicow Ci nie potrzebny bo wszystko jest zawarte w odpisach
    aktow zgonu.

    Podejrzewam, ze powinni Ci dac akt malzenstwa Twojej siostry. Moze lepiej
    sprobuj zadzwonic do USC i sie dowiedziec albo powiedziec, ze jest to
    potrzebne do sprawy spadkowej. Chyba, ze beda wymagac upowaznienia. Ja tam
    wyciagam akty za mojego brata i jeszcze nigdy nie mialam z tym problemow. Na
    wniosku i tak zaznaczasz kogo dotycz potrzebne Ci akty i do czego.

    Co do aktow urodzenia to jezeli nie bedziesz sie powolywal na wczesniejsza
    sprawe spadkowa po mamie to odpis aktu urodzenia siostry tez bedzie
    potrzebny.

    Pozdrawiam

    Tysia

  • 5. Data: 2004-07-08 10:11:11
    Od: "Tysia" <t...@b...pl>

    Użytkownik <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    > akcie zgonu potrzebne informacje o małżeństwie ojca. W akcie urodzienia
    siostry
    > (jeśli jest aktualny) też będą informację o jej stanie cywilnym i nowym
    nazwisku

    Pierwsze slysze aby w akcie urodzenia czy odpisie byly zawarte dane
    kobiety, ktora zawarla zwiazek malzenski. Ja tam na moim nie znalazlam tego
    a juz nie raz wyciagalam. Pani w USC wytlumaczyla mi nawet, ze jak pisze
    wniosek o swoj akt urodzenia to mam pisac z panienskim nazwiskiem bo na
    takie jest wystawiany akt(odpis) urodzenia. Ten dokument dotyczy tylko i
    wylacznie urodzenia danego czlowieka i niczego innego. O zawarciu malzenstwa
    swiadczy akt(odpis) malzenstwa.

    Pozdrawiam

    Tysia