  • 1. Data: 2009-10-22 17:49:51
    Temat: Dlugie L4-kontrola z ZUS-wyjazd
    Od: "Krzysztof" <k...@t...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów
    Moja mama jest po operacji i od czerwca br. przebywa na L4.Rana nie goi sie
    jak powinna, raczej do konca roku bedzie nadal na zwolnieniu. 14 grudnia
    minie 6 miesiecy.Na zwolnieniu nie ma zalecen ze chory musi lezec.Mama chce
    do mnie przyjechac na okres swiat od 15-30 grudnia (wyjazd zagranice).
    Co zrobic w razie ewentualnej kontroli zwolnienia z ZUS lub zakladu pracy?Co
    jesli dostanie wezwanie na komisje w terminie pokrywajacym sie z terminem
    wyjazdu, lub ewentualnie nie odbierze wezwania? Czy moze miec z powodu
    wyjazdu jakies konsekwencje?
    Czy jest jakis przepis ktory te kwestie reguluje?
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2009-10-22 18:34:31
    Temat: Re: Dlugie L4-kontrola z ZUS-wyjazd
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hbq4mh$j8l$1@news.interia.pl Krzysztof <k...@t...pl>
    pisze:

> [...]
    > pokrywajacym sie z terminem wyjazdu, lub ewentualnie nie odbierze
    > wezwania? Czy moze miec z powodu wyjazdu jakies konsekwencje?
    Ryzyko niewielkie.
    Żaden przepis nie nakazuje reagowania na własny dzwonek u drzwi, sprawdzanie
    kto tam stoi i w ogóle otwieranie.
    Żaden przepis nie nakazuje także chorowania w miejscu zamieszkania (nawet
    jeśli trzeba leżeć). Zatem kontrola bezpośrednia jest raczej bezcelowa.
    W razie wezwania wysłanego listem poleconym jest co najmniej 2 tyg. (2 razy
    awizo, każde z tygodniowym czasem odebrania), no i trudno liczyć, że adresat
    nazajutrz po odebraniu wezwania popędzi na kontrolę.
    Gorzej jak wezwanie (awizo) przyjdzie np. 10.12.

    > Czy jest jakis przepis ktory te kwestie reguluje?
    Tak.
    http://ekspertkadrowy.pl/polecamy/kontrola-zwolnieni
    a-lekarskiego-,s,17,c,211,a,5899.html
    Podstawy prawne na końcu.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-10-22 18:47:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hbq8m9$2c4$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

    Dodatkowo:
    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=25525
    Choć niektóre tam wyjaśnienia są wątpliwej wartości znajdziemy tam takie
    zdanie:
    <cit?>
    Stosownie do wyjaśnień Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nie uważa się, iż
    pracownik wykorzystuje zwolnienie lekarskie niezgodnie z jego celem, jeśli:
    (...)
    - wyjechał na czas leczenia do rodziny.
    </cit>

    --