  • 1. Data: 2010-06-24 17:15:47
    Temat: Data nadania pisma
    Od: Karol MARCHEWKA <a...@s...pl>

    Chciałbym wypowiedzieć pewną umowę ubezpieczenia z miesięcznym
    wypowiedzeniem ze skutkiem na ostatni dzień lipca. Aby zachować
    wszystkie terminy wypowiedzenie musi zostać złożone najpóźniej do 30
    czerwca.
    Z różnych powodów nie mogę tego wypowiedzenia wysłać już dziś. Nadam je
    jako list polecony 29 lub 30 czerwca. Zrozumiałym jest, że adresat
    otrzyma je dopiero w pierwszych dniach lipca.

    Jaka data brana jest pod uwagę przy określaniu daty złożenia
    wypowiedzenia - czy data otrzymania przez adresata czy data nadania w
    placówce pocztowej ( w myśl art. 57 § 5 pkt.2 kpa, który stanowi, że
    Termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało
    (...) nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego)

    Oczywiście list wyślę poprzez Pocztę Polską, a nie np InPostem

    Karol

  • 2. Data: 2010-06-24 17:31:10
    Temat: Re: Data nadania pisma
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Karol MARCHEWKA wrote:
> [...]
    > (...) nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego)
    >
    > Oczywiście list wyślę poprzez Pocztę Polską, a nie np InPostem

    Data otrzymania.

  • 3. Data: 2010-06-24 17:34:57
    Od: Karol MARCHEWKA <a...@s...pl>

    W dniu 2010-06-24 19:31, witek pisze:

    > Data otrzymania.

    Do czego zatem ma zastosowanie ów art z kpa

    Karol

  • 4. Data: 2010-06-24 17:52:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Karol MARCHEWKA wrote:

    > Do czego zatem ma zastosowanie ów art z kpa

    do tego co jest napisane w pierwszym paragrafie tegoż.

  • 5. Data: 2010-06-25 09:16:18
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Jeśli na pewno nie dasz rady wcześniej nadać na polskiej poczcie to jeszcze
    dodatkowo wyślij faksem.
    To "ryzyko", bo różne instytucje udają, że faks to nie pismo, ale z drugiej
    strony zawiadamiasz ich "wszelkimi dostępnymi środkami".
    I mała podpowiedź: list niepolecony czasem idzie szybciej, niż polecony.
    Mozesz wysłać dwa naraz, jeśli dla celów dowodowych.
    Porządne instytucje mają dziennik i jest szansa, że list niepolecony zostanie
    wpisany do dziennika dzień wcześniej niż polecony.

    -----

    > Chcialbym wypowiedziec pewna umowe ubezpieczenia z miesiecznym
    wypowiedzeniem ze skutkiem na ostatni dzien lipca.

  • 6. Data: 2010-06-25 16:50:42
    Od: Karol MARCHEWKA <a...@s...pl>

    W dniu 2010-06-24 19:52, witek pisze:

    > do tego co jest napisane w pierwszym paragrafie tegoż.

    Cytuję:
    Art. 57. § 1. Jeżeli początkiem terminu określonego w dniach jest pewne
    zdarzenie, przy obliczaniu tego terminu nie uwzględnia się dnia, w
    którym zdarzenie nastąpiło. Upływ ostatniego z wyznaczonej liczby dni
    uważa się za koniec terminu.
    § 2. Terminy określone w tygodniach kończą się z upływem tego dnia w
    ostatnim tygodniu, który nazwą odpowiada początkowemu dniowi terminu.
    § 3. Terminy określone w miesiącach kończą się z upływem tego dnia w
    ostatnim miesiącu, który odpowiada początkowemu dniowi terminu, a gdyby
    takiego dnia w ostatnim miesiącu nie było - w ostatnim dniu tego miesiąca.
    § 4. Jeżeli koniec terminu przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, za
    ostatni dzień terminu uważa się najbliższy następny dzień powszedni.
    § 5. (12) Termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo
    zostało:
    1) wysłane w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu
    przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności
    podmiotów realizujących zadania publiczne, za poświadczeniem
    przedłożenia, do organu administracji publicznej,
    2) nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego,
    3) złożone w polskim urzędzie konsularnym,
    4) złożone przez żołnierza w dowództwie jednostki wojskowej,
    5) złożone przez członka załogi statku morskiego kapitanowi statku,
    6) złożone przez osobę pozbawioną wolności w administracji zakładu
    karnego.

    @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
    @

    Do jakich zatem konkretnie sytuacji odnosi się ów art.
    Czy tylko do np. odwołań?

    Karol

  • 7. Data: 2010-06-25 17:39:13
    Od: "raBar-bar" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Karol MARCHEWKA" <a...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:i02mor$75d$1@news.onet.pl...

    > Cytuję:
    > Art. 57. § 1. Jeżeli początkiem terminu określonego w dniach jest pewne

    Witkowi bardziej pewnie chodziło o Art. 1 kpa (a nie paragraf w przytacznym
    przez Ciebie artykule).
    "Kodeks postępowania administracyjnego normuje postępowanie:
    1) przed organami administracji publicznej w należących do właściwości tych
    organach sprawach indywidualnych rozstrzyganych w drodze decyzji
    administracyjnych,
    2) przed innymi organami państwowymi oraz przed innymi podmiotami, gdy są
    one powołane z mocy rpawa lub na podstawie porozumień do załatwiania spraw
    określonych w pkt 1,
    3) w sprawach rozstrzygania sporów o właściwość między organami jednostek
    samorzadu terytorialnego i organami administracji rządowej oraz między
    organami i podmiotami, o których mowa w pkt 2,
    4) w sprawach wydawania zaświadczeń."

    TU nie podpada pod żaden z tych punktów, w związku z czym zastosowanie mają
    zapisy kc a nie kpa
    art. 61 kc - "Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest
    złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z
    jego treścią."
    TU raczej nie ma możliwości zapoznania się z treścią Twojego wypowiedzenia w
    chwili kiedy wrzucasz list do skrzynki.

    pozdrawiam
    raB

  • 8. Data: 2010-06-25 18:19:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    raBar-bar wrote:

    > Witkowi bardziej pewnie chodziło o Art. 1 kpa (a nie paragraf w
    > przytacznym przez Ciebie artykule).

    masz piwo.

  • 9. Data: 2010-06-25 18:42:34
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 25 Jun 2010 09:16:18 +0000 (UTC), 666 napisał(a):

    > Porządne instytucje mają dziennik i jest szansa, że list niepolecony zostanie
    > wpisany do dziennika dzień wcześniej niż polecony.

    lub skorzystać z usługi która gwarantuje dostarczenie w okreslonym dniu np.
    www.pocztex.pl
    troche drożej, ale wiesz, że doręczą

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Zima 2010 Warszawa
    http://foto.3mam.net/warsaw/06/index6.php

  • 10. Data: 2010-06-25 19:28:27
    Od: Karol MARCHEWKA <a...@s...pl>

    W dniu 2010-06-25 19:39, raBar-bar pisze:

> [...]
    > TU raczej nie ma możliwości zapoznania się z treścią Twojego
    > wypowiedzenia w chwili kiedy wrzucasz list do skrzynki.

    Dziękuję...

    Karol