  • 1. Data: 2007-03-03 20:19:00
    Temat: Darowizna - krótkie pytanie
    Od: "Konrad" <p...@p...onet.pl>

    Chcę sporządzić z ojcem umowę darowizny. Czy powinna być ona zawarta u
    notariusza czy wystarczy jakiś wzór z netu ściągnąć?
    Chodzi umowę darowizny, w której ojciec przekazuje mi pewna sumę pieniędzy a
    ja wykozystam ją potem na moją działalność gospodarczą. Wiem, że tą sumę
    będę musiał wykorzystać w ciągu roku na prowadzenie działalności i dokument
    przelewu z rachunku ojca na mój rachunek plus umowę darowizny trzeba będzie
    przedstawić w urzędzie skarbowym aby uniknąć płacenia podatku. Czy coś
    jeszcze może przeoczyłem w tym temacie? Ktoś zna może jakąś dobrą stronę w
    necie gdzie jest dobry wzór takiej umowy?

    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 2. Data: 2007-03-03 20:49:07
    Temat: Re: Darowizna - krótkie pytanie
    Od: <s...@g...pl>

    "Konrad" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > podatku. Czy coś jeszcze może przeoczyłem w tym temacie? Ktoś zna może
    > jakąś dobrą stronę w necie gdzie jest dobry wzór takiej umowy?

    Jeśli kwota tej darowizny łącznie z darowiznami od tej samej osoby z 5 lat
    poprzedzających tą darowiznę przekracza 9637 z ł, to trzeba jeszcze zgłosić
    ją do US na formularzu SD-Z1 http://www.olenka.pl/druki_pobierz.php?id=142.
    Masz na to 30 dni od daty wpływu środków na konto, przyda się mieć ze sobą
    ksero dowodu osobistego ojca i koniecznie umowę darowizny oraz dowód wpływu
    na konto. Ważne żeby w ciągu 30 dni złożyć formularz (weź potwierdzenie
    odbioru na swojej kopii), wszystkie załączniki można donieść po tym
    terminie. Nie wiem, czy są jakieś szczególne wymogi zw. z przeznaczeniem
    darowizny na działalność gospodarczą, ale pomijając ten czynnik akt
    notarialny nie będzie tu konieczny, wystarczy zwykła umowa. O darowiznach
    pisała Gazeta Prawna 9.II.2007, mają to w archiwum
    http://www.gazetaprawna.pl/?action=showIndex&numer=1
    899 (dostęp płatny).

    --
    Pozdrawiam,
    strach

  • 3. Data: 2007-03-03 20:53:21
    Od: "Konrad" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > gospodarczą, ale pomijając ten czynnik akt notarialny nie będzie tu
    > konieczny, wystarczy zwykła umowa. O darowiznach pisała Gazeta Prawna

    Dzięki wielkie!

    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 4. Data: 2007-03-03 21:01:32
    Od: "Konrad" <p...@p...onet.pl>

    A co darczyńca powinien wpisać w tym formularzu jak nie mieszka w Polsce i
    nie ma dowodu, NIP-u itp. jedynie paszport?
    Nr paszportu w miejsce gdzie powinien być pesel? Chyba się nikt nie
    przyczepi?

  • 5. Data: 2007-03-03 21:51:27
    Od: <s...@g...pl>

> [...]
    >nie ma dowodu, NIP-u itp. jedynie paszport?
    > Nr paszportu w miejsce gdzie powinien być pesel? Chyba się nikt nie

    Nie wiem, najlepiej zadzwonić do US i zapytać, albo wyjaśnić to przy
    składaniu, ew. wpisać numer paszportu i adnotację na ten temat w odpowiednim
    w polu, a przy NIPie i PESELu "nie posiada".