  • 11. Data: 2006-01-24 22:56:38
    Temat: Re: Czy wolno sprzedawać towar bez zgody producenta?
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    news:dr3daq$40n$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Ale zauważ, że i w polskim systemie spokojnie można akurat z tym
    > walczyć. Problemem w opisanym wypadku była nie tyle sprzedaż tych
    > wyrobów, co naruszenie prawa polegające na braku instrukcji obsługi
    > przetłumaczonych na lokalny język oraz sprzedaży niedostosowanego do
    > strefy europejskiej sprzętu.

    canon sprzedaje same instrukcje w języku polskim

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2006-01-25 09:25:33
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Paweł Sakowski <p...@s...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > Jesteś w stanie zarzucić jakimś paragrafem -- w jaki sposób
    > import/odsprzedaż rzeczy opatrzonych znakiem towarowych producenta
    > narusza prawną ochronę takiego znaku? Nie żebym przeczył że tak jest.

    Podstawowe przepisy:
    153 pwp statuuje wyłączność - z wyłączności tej wynika wyłącznośc
    decydowania m.in o imporcie, na co wskzuje wyrażnie art 154 pwp.
    Wyjątkiem od wyłączności jest wyczerpania wskazane w art 155.1

    Snakcje: 296 pwp
    sankcje karne 305 pwp - ostatnio ukazało sie orzeczenie SN, że karnej
    odpowiedzialnosci za import podlega tylko bezpośredni importer, dalej
    odsprzedający już nie, co IMHO nie uchyla ich odpowiedzialności cywilnej

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide