  • 1. Data: 2004-09-26 21:27:05
    Temat: Czy wolno sprzedawać przeterminowane towary?
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    Coraz częściej ostatnio się natykam na przeterminowane towary
    żywnościowe w sklepach, i to zarówno w supermarketach, jak i małych
    sklepikach. Czy sprzedawanie np. gorących kubków z datą ważności na
    styczeń tego roku jest zgodne z prawem? Jednym słowem, czy sklep może
    sobie wciskać szajs frajerom niesprawdzającym etykietki na każdym produkcie?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 2. Data: 2004-09-26 21:27:51
    Temat: Re: Czy wolno sprzedawać przeterminowane towary?
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    Zwroc tylko uwage czy to faktycznie DATA PRZYDATNOŚCI DO SPOZYCIA
    czy moze DATA PRODUKCJI z dopiskiem gdzies z boku ze termin
    przydatnosci od daty wybitej na opakowaniu wynosi 12 miesiecy
    for example.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2004-09-26 21:45:53
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <s...@p...com> napisal(a):
> [...]
    > czy moze DATA PRODUKCJI z dopiskiem gdzies z boku ze termin
    > przydatnosci od daty wybitej na opakowaniu wynosi 12 miesiecy

    Oj, masz mnie za idiotę, czy co...? Pytanie było konkretne, a ja nie mam
    problemów z czytaniem.

  • 4. Data: 2004-09-26 21:56:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości

    Nie wolno sprzedawać towarów przeterminowanych. Wynika to z art. 51.2.2 Ust.
    z dnia 11 maja 2001 r. o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia. Jest to
    wykroczenie. Najczęściej ściganiem tego zajmuje się Inspekcja Handlowa lub
    Sanepid. Ale nie szkodzi nic na przeszkodzie, by ukarała mandatem Policja.

  • 5. Data: 2004-09-27 06:18:56
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Oj, masz mnie za idiotę, czy co...?

    A dopisalem gdzies w tresci wyraz "idiota" ?

    Z doswiadczenia wiem ze producenci wybijaja na opakowaniach
    to co chca, wbrew logice i zaleceniom.

    Jesli towar jest faktycznie przeterminowany najlepiej zglosic to
    ta, gdzie odpisal Ci Robert. Ja bym jeszcze namowil jakas lokalna
    gazete na zakup kontrolowany kilku artykulow w takich sklepach.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 6. Data: 2004-09-27 07:00:12
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[bez tego)interia.pl>

    > Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    >
    > Nie wolno sprzedawać towarów przeterminowanych.

    Tak z ciekawości. Rozumiem, ze nie bedzie problemów z "nalezy spożyc do" czy
    "data przydatności do spożycia" ale co z "best before.." czy spolszczona
    wersja "najlepsze przed...."?:-) To ze jest nalepsze przed 10wrzesnia, nie
    znaczy ze nie będzie sie nadawało do jedzenia 11ego i ze nie będzie wtedy
    równie dobre:-) Można sprzedawać takie "best before"?:-)

    HaNkA

  • 7. Data: 2004-09-27 10:54:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[bez tego)interia.pl> napisał
    w wiadomości news:cj8dq3$2l$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > znaczy ze nie będzie sie nadawało do jedzenia 11ego i ze nie będzie wtedy
    > równie dobre:-) Można sprzedawać takie "best before"?:-)

    Na początku przywołanej przeze mnie ustawy jest to wyjaśnione. Też nie można
    tego sprzedawać. właściciel sklepu może sobie za to sam zjeść, jeśli mu to
    nie przeszkadza.

  • 8. Data: 2004-09-27 12:21:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Sep 2004, it was written:
    [...]
    >+ wersja "najlepsze przed...."?:-) To ze jest nalepsze przed 10wrzesnia, nie
    >+ znaczy ze nie będzie sie nadawało do jedzenia 11ego i ze nie będzie wtedy
    >+ równie dobre:-) Można sprzedawać takie "best before"?:-)

    Mi się kiedyś nasunęło inaczej postawione pytanie: czy producent
    towaru z "najlepsze przed..." nie powinien być ukarany za brak
    terminu ważności (oczywiście o ile DRUGIEJ daty "nalezy spożyć
    do..." tam nie ma :> !) ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-09-27 21:48:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > towaru z "najlepsze przed..." nie powinien być ukarany za brak
    > terminu ważności (oczywiście o ile DRUGIEJ daty "nalezy spożyć

    Nie pamiętam już z czego to wynika, ale dla niektórych towarów takie
    oznaczenie jest dopuszczalne. Tak jak dla kosmetyków podaje się datę
    produkcji i okres ważności na przykład.