eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy wolno napisać w artykule prasowym jak kopiować płyty DVD? › Czy wolno napisać w artykule prasowym jak kopiować płyty DVD?
  • Data: 2005-06-19 14:25:48
    Temat: Czy wolno napisać w artykule prasowym jak kopiować płyty DVD?
    Od: "Jarek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie!

    O ile się orientuję, Polska ratyfikowała traktat EUCD (to chyba to samo co
    WIPO) i dostosowała prawo autorskie do wymogów unijnych.
    Unia ponoć zdelegalizowała korzystanie z programów służących do obchodzenia
    zabezpieczeń przed kopiowaniem płyt, takich jak CloneCD czy Alcoholo 120%.

    Czy w związku z tym polski konsument ma nadal prawo do wykonania jednej
    kopii zapasowej legalnie nabytego krążka?

    A generalnie chodzi o to, czy mogę napisać do gazety artykuł, w którym
    pokażę, jak to się robi. To znaczy jak skopiować film z zabezpieczonej płyty
    DVD na twardy dysk. Mogę oczywiście zaznaczyć w artykule, że jest to
    nielegalne (a jest?).

    Chodzi mi o to, czy za sam taki artykuł może mnie ktoś ścignąć?