  • 1. Data: 2006-01-09 14:25:17
    Temat: Czy właścici ma prawo do wypowiedzenia mieszkania?
    Od: Katchel<k...@o...pl>

    W 2000 roku zakład w którym pracowałem sprzedał innej osobie (nie wiem czy nie
    bezprawnie) łokal w którym mieszkam i jestem zamieldowany na stałe.Wprawdzie
    miałem prawo pierwokupu lecz po prostu nie stać mnie było na to. Umowa ze strony
    zakładu nie została rozwiązana, a nowy własciciel zadnej umowy ze mną nie
    zawarł(nic nie podpisałem).Nabywca wiedzial że kupuje mieszkanie z lokatorem ze
    stałym meldunkiem.
    Dwa lata temu ożeniłem się i żona zamieszkała razem ze mną (jest zamieldowana
    gdzie indziej). Teraz nowy własciciel wzywa do opuszczenia mieszkania przez
    moją żonę, pod rygorem natychmiastowego wypowiedzenia, twierdżąc ze złamałem
    prawo. (Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów. Art 11 poz
    3. której treść brzmi: "Jeżeli lokator wynajał, podnajal albo oddal do
    bezpłatnego używania lokal lub jego część bez wymaganej zgody właściciela itd."
    Czy ma prawo do wypowiedzenia mieszkania?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-01-09 14:38:07
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Katchel napisał(a):
> [...]
    > bezpłatnego używania lokal lub jego część bez wymaganej zgody właściciela itd."
    > Czy ma prawo do wypowiedzenia mieszkania?

    Zgodnie z art.688[2] kodeksu cywilnego zgoda właściciela (wynajmującego)
    nie jest wymagana co do osoby, względem której najemca jest obciążony
    obowiązkiem alimentacyjnym - a więc i wobec żony.

    KG

  • 3. Data: 2006-01-09 15:17:00
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Katchel wrote:

> [...]
    > bezpłatnego używania lokal lub jego część bez wymaganej zgody właściciela itd."
    > Czy ma prawo do wypowiedzenia mieszkania?

    Nie ma prawa.
    Natomiast twoją żonę, albo ciebie mogą skubnąć, za brak meldunku.
    Więc niech się czym prędzej u Ciebie zamelduje.
    Idźcie razem do biura meldunkowego, ty z jakimś papierkiem, że masz
    prawo do loklau.
    Załatwicie to szybko i bezbolesnie.