  • 41. Data: 2017-12-02 23:30:48
    Temat: Re: Czy sklep może pobierać prowizję za płatność kartą ?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-12-17 o 21:39, Kris pisze:

    > Ze klepami netowymi i liniami lotniczymi też próbowałeś?

    Nie, bo nie spotkałem się z taką praktyką, albo tego nie zauważyłem. Ale
    tu nie ma nic do próbowania. To jest oczywista oczywistość. Chyba, że
    robią jak pisałem i masz upust przy płatności gotówką.

  • 42. Data: 2017-12-02 23:34:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 2 grudnia 2017 23:21:04 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Bo ja mam umowę z bankiem, a nie ze sklepem. Karta stanowi własność
    > banku. No i wreszcie zapłaciłem bankowi za jej wydanie, a bank się
    > zobowiązał względem mnie, że będzie ona akceptowana na zasadach
    > określonych w umowie.
    >
    > A tu nagle nie jest. Czy teraz rozumiesz, czemu do banku reklamacja, a
    > nie sklepu?
    RAchunek za prąd płaciłeeś kartą na poczcie czy chociażby w żabce/
    >Co więcej, to bank nie wywiązał się względem mnie z umowy,

    Na wyciągu z banku miałes tą prowizje czy na paragonie ze sklepu?
    > więc jak przypieniaczę, to na banku będę dochodził zwrotu prowizji, a
    > nie na sklepie. A Bank niech sobie dochodzi, albo nie jej zwrotu dalej +
    > to już nie moja sprawa.
    Ci co bilety samolotowe kupuja czy chociażby jak ja żarcie dla psa powinni sie do
    Ciebie zgłosić- bo prowizje za płatność karta tam a dość częte.

    > Ta kto działa od wielu lat.
    Taa

  • 43. Data: 2017-12-02 23:41:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 2 grudnia 2017 23:31:04 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Nie, bo nie spotkałem się z taką praktyką, albo tego nie zauważyłem. Ale
    > tu nie ma nic do próbowania. To jest oczywista oczywistość. Chyba, że
    > robią jak pisałem i masz upust przy płatności gotówką.
    Zapłać za prąd, wode, gaz, telefon, zakupy z allegro płacone "zwykłym przelewem" na
    poczcie, w żabce, czy w innych punktach tzw "płatności masowych" itp
    Dla ułatwienia dodam że poro wiejskich, osiedlowych klepów takie płatności obsługują
    Reklamuj doliczoną prowizję i daj znać co odpowiedział bank w którym karte masz

  • 44. Data: 2017-12-02 23:43:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-12-17 o 22:14, Kris pisze:

    > Zapłać karta rachunek za prąd na poczcie.

    Kiedyś naliczali prowizję, ale oni kombinowali tak, ze niby zlecasz
    Bankowi Pocztowemu wypłatę z karty obcego banku, a potem tę gotówkę Bank
    Pocztowy przekazywał Poczcie Polskiej, która z kolei gotówkę
    przekazywała Bankowi Pocztowemu regulując w moim imieniu rachunek. Nie
    wiem, czy tylko na podstawie mojej reklamacji, czy więcej osób to
    reklamowało, ale już nie naliczają. Sprawdź. :-)

    > Myślę że poczta prowizję doliczy.

    Myślę, że właśnie nie. Za prąd nie płaciłem, ale kilka innych rzeczy.
    Tylko raz kilka lat temu naliczyli mi opłatę, co było podstawą do
    reklamacji.

    > Daj znać co będzie po upływie miesiąca- naliczaja dalej czy odpuścili po Twojej
    reklamacji

    Sprawdź Ty. Ja płaciłem z miesiąc temu i nie doliczali. Sprawdź, jak
    jest u Ciebie, ale nie sądzę, by mnie znali i inaczej to rozliczali -
    choć mają prawo znać :-)

  • 45. Data: 2017-12-02 23:52:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-12-17 o 23:34, Kris pisze:

    > RAchunek za prąd płaciłeeś kartą na poczcie czy chociażby w żabce/

    W ŻABCE nie przerabiałem, ale tam akurat to może być normalna prowizja
    za przelew, nie zaś za użycie karty. Przecież, jak kupujesz żywność, to
    Ci w ŻABCE nie doliczają prowizji - mam nadzieję, o akurat dawno nie
    kupowałem u nich nic, bo nie mam żabki pod ręką.

    > Na wyciągu z banku miałes tą prowizje czy na paragonie ze sklepu?

    Opisałem już tu w innym poście, czemu to nie ma żadnego znaczenia.

    > Ci co bilety samolotowe kupuja czy chociażby jak ja żarcie dla psa
    > powinni sie do Ciebie zgłosić- bo prowizje za płatność karta tam a
    > dość częte.

    Nie będę specjalnie kupować biletu, by zobaczyć, jak mi się rozliczy.
    Jeśli przyjdzie obciążenie na kwotę wyższą, niż na bilecie, to po
    reklamacji nadpłatę mi bank zwróci. Co ciekawe, to sprzedającemu cofną
    całą kwotę za bilet, a nie tylko prowizję :-)

    > Taa

    A próbowałeś reklamować?

  • 46. Data: 2017-12-02 23:54:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 2 grudnia 2017 23:44:13 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > wiem, czy tylko na podstawie mojej reklamacji, czy więcej osób to
    > reklamowało, ale już nie naliczają. Sprawdź. :-)

    Znaczy maz rachunek za prąd na 100zł idziesz na poczte opłacasz ten rachunek kartą i
    obciązają karte kwotą 100zł?
    Czy> Sprawdź Ty. Ja płaciłem z miesiąc temu i nie doliczali. Sprawdź, jak
    > jest u Ciebie, ale nie sądzę, by mnie znali i inaczej to rozliczali -
    > choć mają prawo znać :-)

    Znaczy tu kłamia:
    http://cennik.poczta-polska.pl/usluga,krajowy_wplata
    _na_rachunek_bankowy.html

  • 47. Data: 2017-12-02 23:54:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-12-17 o 23:41, Kris pisze:

    > Zapłać za prąd, wode, gaz, telefon, zakupy z allegro płacone "zwykłym
    > przelewem" na poczcie, w żabce, czy w innych punktach tzw "płatności
    > masowych" itp

    Piszesz o płatności bezgotówkowej kartą, czy "zwykłym przelewie"? Bo to
    zupełnie dwie różne rzeczy. Bezgotówkową płatnością za prąd będzie
    zapłacenie za niego kartą w zakładzie energetycznym.

    > Dla ułatwienia dodam że poro wiejskich, osiedlowych
    > klepów takie płatności obsługują Reklamuj doliczoną prowizję i daj
    > znać co odpowiedział bank w którym karte masz

    Ale co mam reklamować? To nie jest płatność bezgotówkowa, bowiem nie
    jest realizowana u wierzyciela.

  • 48. Data: 2017-12-03 04:46:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-02, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Na chwilę obecną jedynym znanym mi legalnym sposobem jest ogłoszenie
    > promocji polegającej na tym, ze wystawiamy te moje buty za 104 zł i w
    > razie zapłaty gotówką udzielamy rabatu 4 zł. Czasem jeszcze są rabaty na
    > karty lojalnościowe przy płatności gotówką - ale to też jest legalne,
    > choć generalnie podobnie działa.

    A co by było, gdyby sprzedający podał (na produkcie, w cenniku) podwójną
    cenę? 104 kartą, 100 gotówką?

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2017-12-03 09:18:49
    Od: cef <c...@i...pl>

    > A co by było, gdyby sprzedający podał (na produkcie, w cenniku) podwójną
    > cenę? 104 kartą, 100 gotówką?

    Nic by nie było, bo tak jest w większości sklepów,
    które mają zróżnicowane te ceny.
    Jedni piszą, że kartą jest drożej a jak przychodzi centrum
    rozliczeniowe, to okazuje się, że kartą jest tyle samo,
    tylko dla płacących gotówką jest rabat albo jakaś inna regułka.
    I jakoś ani federacje konsumentów ani lamenty
    klientów od kilkunastu lat ani organizacje płatnicze
    nic z tym nie mogą zrobić, to znaczy, że jest prawnie OK.
    Zakupy od 10zł kartą też były formalnie prawnie niedopuszczalne,
    ale znikły z upowszechnieniem internetu i brakiem opłat
    w centrum rozliczeniowym.
    Na te rabaty też by się coś chytrego znalazło, ale na razie nikomu nie
    zależy aż tak.

  • 50. Data: 2017-12-03 09:21:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-12-02 o 23:41, Kris pisze:

> [...]
    obsługują
    > Reklamuj doliczoną prowizję i daj znać co odpowiedział bank w którym karte masz

    Kartą?
    To raczej będzie (na poczcie) wypłata gotówki kartą
    i potem przelew a nie bezgotówkowo.
    Nie ma co reklamować.