    From: "Darek" <d...@c...interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy prokuraturę obowiązują jakieś terminy?
    Date: Mon, 21 Apr 2008 20:10:59 +0200

    Witam,

    w październiku 2006 roku złożyłem do prokuratury doniesienie o podejrzeniu
    popełnienia przestępstwa z art 231§1 KK przez urzędasów urzędu miasta.
    Do czerwca 2007 roku nic się nie działo i wtedy postanowiłem pisemnie
    zapytać jak się sprawy mają. Kilka dni później otrzymałem "Postanowienie o
    umorzeniu śledztwa". W zawitym terminie 7 dni wniosłem za pośrednictwem
    prokuratora, który zatwierdził postanowienie zażalenie do prokuratora
    nadrzędnego.
    W odpowiedzi prokurator poinformował mnie pisemnie, że przekazał zażalenie
    do rozpoznania Sądowi Rejonowemu. Sąd wyznaczył posiedzienie w przedmiocie
    rozpoznania zażlenia na 15 pażdziernika 2007. Na posiedzeniu był obecny
    prokurator, sędzia i ja ( i protokolantka).
    Sędzia uznał, że prokurator niestarannie poprowadził śledztwo i zobligował
    prokuratora do ponownegop zajęcia się sprawą. Po posiedzeniu podziękowano mi
    i opusciłem salę rozpraw w poczuciu, że teraz prokurator staranniej zabierze
    się do pracy.
    Od tamtego czasu nadal nic się nie dzieje. Po trzech miesiącach od spotkania
    w sądzie, w styczniu 2007 napisałem do prokuratury pismo z prośbą o
    informację na jakim etapie jest sprawa i do tej pory nic.
    Czy mam pisać kolejne pismo z zapytaniem czy coś się dzieje?
    Ile takich pisemek mam pisać i co jaki czas?
    Czy prokuraturę obowiązują jakieś terminy?
    Co mam myśleć o takim postępowaniu.
    Wszystkie pisma wysyłałem jako polecone, więc uznaje się je jako doręczone.
    Proszę o pomoc, w jaki sposób mogę wyegzekwować informację, co się dzieje ze
    sprawą po skierowaniu jej Prokuratorowi przez Sąd do ponownego rozpatrzenia.

    Pozdrawiam

    Darek