  • 1. Data: 2004-09-29 05:12:33
    Temat: Czy na umowe-zlecenie jestsie pracownikiem ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Mam takie pytanko : kiedy jest sie pracownikiem a kiedy podwykonawca ?
    Chodzi mi konkretnie o to, jakie warunki zatrudnienia trzeba spelnic aby byc
    pracownikiem. domyslam sie, ze jak sie jest zatrudnionym na umowe o prace to
    sie jest pracownikiem. A co z umowa-zleceniem, umowa o dzielo, kontraktem
    itp ?

    Fantom
    ps. Chodzi o to, ze jest w umowie z pewna firma obowiazek uzywania do prac
    swoich PRACOWNIKOW i nie mozna uzywac PODWYKONAWCOW

  • 2. Data: 2004-09-29 06:29:41
    Temat: Re: Czy na umowe-zlecenie jestsie pracownikiem ?
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie jest pracownikiem. A co z umowa-zleceniem, umowa o dzielo, kontraktem

    Praca umownie podporządkowana - zobowiazanie do przyjmowania polecen. To
    glowne kryterium. Jesli umowa cywilno-prawna, to sam podwykonawca decyduje
    jak i kiedy oraz gdzie zrobi.

    Jesli jeszcze jest w umowie obowiazek np. stawienia sie do pracy, miejsce
    wykonywania, itp., to w powiazaniu z warunkiem pierwszym, jest to umowa o
    prace w swietle KP, chocby nazywala sie umowa o roboty budowlane...
    p.
    W,

  • 3. Data: 2004-09-29 06:32:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi o to, ze jest w umowie z pewna firma obowiazek uzywania do prac
    > swoich PRACOWNIKOW i nie mozna uzywac PODWYKONAWCOW

    No to tylko umowa o pracę.