    From: "yohanna" <y...@W...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy może mi odebrać dziecko?
    Date: 6 Nov 2003 19:21:55 +0100

    Mam bardzo kiepskie stosunki z moją teściową, dlatego bardzo rzadko ją
    odwiedzam,a nwet po ostatniej awanturze jaką mi zrobiła powiedziałam, że już
    nigdy nie chcę jej widzieć. Niedługo ma się urodzić moje pierwsze dziecko. Nie
    mam ochoty, by moja teściowa miała z nim cokolwiek do czynienia. Powiedziałam
    jej o tym, a ona mi zagroziła, że wtedy postara się w sądzie o prawa do
    swojego wnuka i zrobi wszystko by mi go odebrać. Czy może tak zrobić? W końcu
    nie ma ku temu żadnych podstaw - dziecko będzie mialo bardzo dobre warunki
    mieszkalne i materialne. Jednak bardzo się przestraszylam, bo wiem do czego ta
    kobieta jest zdolna. Czy ktoś kto zna się na sprawach prawnych może mi
    poradzić, czy powinnam się jej obawiać, czy zupełnie nie ma takiej potrzeby?
    Jeśli nie będzie mogła odebrać mi dziecka, to czy będzie mogła mnie zmusić
    drogą prawną do widywania się z wnukiem? Z góry dziękuję za odpowiedź!