  • 11. Data: 2009-05-19 20:49:44
    Temat: Re: Czy moge spytac sie policjanta czy przymknie na cos oko?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Cubus" <c...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:guv1ru$jlp$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy to oznacza, że po terenie będącym moją _WŁASNOŚCIĄ_, nie mającym
    > w żadnym wypadku statusu drogi publicznej (np. podwórze między stodołą
    > a chlewikiem) również nie mogę sobie jeździć po baniaku??

    Możesz, ale zdecydowanie nie powinieneś, albowiem prawo tego zabrania.

  • 12. Data: 2009-05-19 20:51:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kazik" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy dozwolone jest pytanie sie
    > policjantow czy przymkna oko na to ze obok daje pojezdzic zonie
    > ktora nie posiada jeszcze uprawnien?

    Każde pytanie jest dozwolone, byle nie zawierało propozycji korupcyjnej.
    Ale o wiele ładniej będzie, jeśli rzeczonego policjanta zapytasz,c czy jego
    zdaniem będzie naruszeniem prawa jazda tej osoby bez prawka po tym placu.
    Niby w gruncie rzeczy na jedno wyjdzie, ale zupełnie inaczej brzmi.

  • 13. Data: 2009-05-20 18:17:33
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Możesz, ale zdecydowanie nie powinieneś, albowiem prawo tego zabrania.

    A jakie to prawo zabrania poruszania się pojazdem mechanicznym
    poza drogą publiczną, na zamkniętym, będącym własnością kierującego
    terenie?

  • 14. Data: 2009-05-20 18:19:39
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Możesz, ale zdecydowanie nie powinieneś, albowiem prawo tego zabrania.

    A jakie to prawo zabrania kierowania pod wpływem alkoholu pojazdem

  • 15. Data: 2009-05-20 19:51:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A jakie to prawo zabrania kierowania pod wpływem alkoholu pojazdem
    > mechanicznym poza drogą publiczną, na zamkniętym, będącym własnością
    > kierującego terenie?

    Kodeks karny, który mówi o ruchu lądowym nie dodając, ze na własnym
    podwórku przepis ów nie ma zastosowania.

  • 16. Data: 2009-05-20 20:12:23
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Kodeks karny, który mówi o ruchu lądowym nie dodając, ze na własnym
    > podwórku przepis ów nie ma zastosowania.

    Coś mi się wydaje, że ktoś tutaj przytaczał orzeczenie wyłączające
    własne podwórko przestępcy ;)

    M.

  • 17. Data: 2009-05-20 20:46:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:gv1o7b$7a9$1@news.onet.pl...
    > Coś mi się wydaje, że ktoś tutaj przytaczał orzeczenie wyłączające własne
    > podwórko przestępcy ;)

    W danej sprawie - być może takie jest, choć nie [przypominam sobie. Co do
    zasady ogólnej wyłączenia nie ma.

  • 18. Data: 2009-05-20 21:02:18
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Kodeks karny, który mówi o ruchu lądowym nie dodając, ze na własnym
    > podwórku przepis ów nie ma zastosowania.

    (...) stwierdzić należy, że prowadzenie pojazdu mechanicznego na
    prywatnej drodze, polu uprawnym, własnym podwórku czy garażu nie
    wyczerpuje znamion art. 178a § 1 k.k. (...)

    http://www.wspol.edu.pl/pci/base/pci_odpview.php?sta
    rt=99