  • 11. Data: 2007-05-07 21:01:00
    Temat: Re: Czy legalna sprzedaz przez urzedy danych teleadresowych
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Mon, 07 May 2007 22:49:31 +0200, leon napisał(a):

    > tia... mimo ze firma zostala zarejestrowana lecz nie rozpoczela
    > dzialnosci ??

    A co to ma do rzeczy. Ewidencja Działalności Gospodarczej jest jawna,
    każdy może do tego zajrzeć. W niektórych miastach (bodajże w Warszawie)
    możesz sobie rejestr przeglądać via internet.

    p. m.

  • 12. Data: 2007-05-08 08:27:30
    Od: "Pawel" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    > Dane przedsiębiorstw nie podlegają ustawie o ochronie danych. Więc, jeśli
    > rzecz dotyczy Twojej firmy, to nic nie możesz zrobić. Natomiast, dotyczy
    > prywatnych danych osobowych,

    Bez rozroznienia czy dane firmowe czy prywatne. Jesli ktos jest przedsiebiorca
    to jego dane osobowe nie sa chronione. Sad but true.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 13. Data: 2007-05-08 08:46:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 May 2007, Big Jack wrote:

> [...]

    "z jawnej księgi wieczystej"?

    > Najprościej zapytać ów bank i przetrzepać ich na tę okoliczność. To nie jest
    > to samo co robi sporo telemarketerów, że dzwoni pod "losowo wybrane numery",
    > a każdym razie tym się w banku nie wykpią jeśli oferta była skierowana
    > personalnie do Ciebie.

    Ale przecież podstawowe dane (bez tych o hipotece itp) dotyczące
    nieruchomości są *również jawne*!!
    Bank ma dane nie dlatego że zebrał dane o osobach, a dane
    o nieruchomosciach ;P
    Posiadacz nieruchomości czy przedsiębiorca nie są, jak to się
    określa potocznie "prywatnymi osobami" :)
    Oczywiście ich danych nie wolno wykorzystywać w innych celach,
    czyli np. nie związanych odpowiednio z *prowadzoną* DG (a nie
    jakąkolwiek DG) bądź odpowiednio właściwą nieruchomością.
    Też dostałem ofert bankowe w kilka dni od zarejestrowania DG :>

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2007-05-08 18:27:34
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    > A co to ma do rzeczy. Ewidencja Działalności Gospodarczej jest jawna,
    ^^^^^^^^^^^^^^
    czytac ze zrozumieniem - ja takiej dzialanosci nie prowadzilem, ba nawet
    nie udalo sie mi jej jescze rozoczac

    leon

    --
    Bog Bogiem, Budda budda, a nieskonczonosc to tylko okres przejsciowy.

  • 15. Data: 2007-05-08 20:11:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 May 2007, leon wrote:

    > ^^^^^^^^^^^^^^
    > czytac ze zrozumieniem - ja takiej dzialanosci nie prowadzilem,

    Ale *zarejestrowałeś*.
    Swobodny jest dostęp do zarejestrowanych DG, a nie do "aktualnie
    działających". Jak raz się wpiszesz to informacja zostaje "wiecznie",
    tak samo jest dostępna przed rozpoczęciem (nawet jakbyś nigdy nie
    rozpoczął - po rejestracji i przekroczeniu "planowanej daty
    rozpoczęcia" możesz w każdej chwili rozpocząć DG).

    > ba nawet nie udalo sie mi jej jescze rozoczac

    I nie ma to nic do rzeczy :)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2007-05-08 20:16:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 May 2007, Pawel wrote:

    [...komuś...]

    > Bez rozroznienia czy dane firmowe czy prywatne.

    WKwestiiFormalnej: dane firmowe *również* są prywatne, przecież mowa
    o prywatnej firmie, prawda?
    :)
    Doskonale zdaję sobie sprawę z potocznego, nieprawidłowego używania słowa
    "prywatny", ale na stan faktyczny wpływu to nie ma a nazwa grupy
    zobowiązuje ;)
    Oczywiście "firma to jej właściciel" i w zakresie opisu masz rację,
    ja się tylko znaczenia słów czepiam!

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2007-05-08 21:10:32
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 8 May 2007 22:11:30 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ale *zarejestrowałeś*.
    > Swobodny jest dostęp do zarejestrowanych DG, (...)

    Jezu, ludzie... Myślcie trochę. Nie rozpoczął działalności, więc jego firma
    figuruje TYLKO w rejestrze. Ciekawe jak uzyskasz dostęp do listy NOWYCH
    firm w rejestrze przedsiębiorców, co? Nie da się. Chyba, że wpisujesz nazwy
    na chybił-trafił albo z jakiegoś słownika i akurat trafisz.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 18. Data: 2007-05-08 21:19:03
    Od: "Pawel" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    > WKwestiiFormalnej: dane firmowe *również* są prywatne, przecież mowa
    > o prywatnej firmie, prawda?
    > :)

    Alez ja wiem to, poniewaz jednak "przepisca" pisal najpierw o danych
    firmowych, pozniej o prywatnych, odnioslem wrazenie, ze mowi o tej samej
    osobie, tylko dwoch aspektach :-). Stad moje sprostowanie, moze nieco zbyt
    ogolnikowe :-).

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 19. Data: 2007-05-08 21:24:55
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    scream pisze:

> [...]
    > firm w rejestrze przedsiębiorców, co? Nie da się. Chyba, że wpisujesz nazwy
    > na chybił-trafił albo z jakiegoś słownika i akurat trafisz.

    Myślenie jest świetnym narzędziem, tylko trzeba umiec go używac :)

    Jest sobie strona
    http://gimli-1.um.warszawa.pl/edg_wyszukiwarka/edg_w
    yszukiwarka.asp

    po pięciu minutach trafiania doszedłem, że Numer ewidencyjny 446664
    został nadany tydzien temu. Stąd z dużą dozą prawdopodobieństwa można
    określić kolejne numery i otrzymać rekordy adresowe.

    Pytania?

    M.

  • 20. Data: 2007-05-08 21:40:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 08 May 2007 23:10:32 +0200, scream napisał(a):

    > Jezu, ludzie... Myślcie trochę. Nie rozpoczął działalności, więc jego
    > firma figuruje TYLKO w rejestrze.

    A gdzie ma jeszcze figurować, kiedy ten rejestr jest podejrzewam,
    najwygodniejszym sposobem na pozyskanie adresów firm (dla celów
    spamerskich).

    p. m.