  • 1. Data: 2004-02-18 16:14:54
    Temat: Czy kary ulegaja przedawnieniu?
    Od: d...@o...pl

    Czy mandaty oraz kary za przejazd bez ważnego biletu ulegaja przedawnieniu?I
    jeśli tak to po jakim okresie czasu?Dzięki Dodo

  • 2. Data: 2004-02-18 16:31:27
    Temat: Re: Czy kary ulegaja przedawnieniu?
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Czy mandaty oraz kary za przejazd bez ważnego biletu ulegaja przedawnieniu?I
    > jeśli tak to po jakim okresie czasu?Dzięki Dodo

    Po roku od dnia wymagalności

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2004-02-18 17:19:48
    Od: d...@o...pl

    >  Po roku od dnia wymagalności
    WIERZYĆ SIE NIE CHCE!! :)
    wielkie dzięki.D

  • 4. Data: 2004-02-18 17:31:33
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > WIERZYĆ SIE NIE CHCE!! :)

    Dlaczego? :)

    > wielkie dzięki.D

    Fakt, że kara się przedawniła, nie oznacza, że nie może być dochodzona
    sądownie. Spółka komunikacyjna powinna otrzymać nakaz zapłaty w postępowaniu
    upominawczym (sam tego doświadczyłem :). Jeśli dłużnik w ciągu dwóch tygodni
    nie odwoła się (nie wniesie zarzutu przedawnienia) wyrok się uprawomocni i
    będzie mógł być wykonany.

    Liwiusz

  • 5. Data: 2004-02-18 17:39:20
    Od: "Funia" <e...@k...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    tygodni
    > nie odwoła się (nie wniesie zarzutu przedawnienia) wyrok się uprawomocni i

    i wyegzekwoany w ciągu 10 lat

    Funia

  • 6. Data: 2004-02-18 19:30:36
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Czy mandaty oraz kary za przejazd bez ważnego biletu ulegaja
    przedawnieniu?I
    > jeśli tak to po jakim okresie czasu?Dzięki Dodo

    Bilety za przejazd nalezy kasowac, a jak sie tego nie zrobi to płacic
    mandaty.

    Przedawnienie następuje po roku, natomiast jesli przewoznik dysponuje
    prawomocnym nakazem zapłaty to po dziesieciu latach. Przez cały ten czas
    naliczane sa odsetki ustawowe, a kara jest wówczas zwiększona o koszty
    postępowania przed sądem oraz ewentualne koszty egzekucji komorniczej.

    pdr
    Olo

  • 7. Data: 2004-02-18 19:56:28
    Od: d...@o...pl

> [...]
    > nie odwoła się (nie wniesie zarzutu przedawnienia) wyrok się uprawomocni i

    Wiedziałam , ze to zbyt piękne by było ;)

    ...wobec tego moze być gorąco, uh..
    W jaki sposób moga wyciągnąc ode mnie taką kase nie majac moich nowych
    danych.Czy skarbówka moze w tym uczestniczyc- w udostępnieniu danych i
    informacji o zarobkach bo innego sposobu nie widzę??

  • 8. Data: 2004-02-18 19:59:17
    Od: d...@o...pl

    > i wyegzekwoany w ciągu 10 lat
    Co to w praktyce oznacza ?Ze przez dziesięc lat bedą "monitorować" moją osobę,
    zarobki (czy są)itp. i w jaki sposob
    Dzięki

  • 9. Data: 2004-02-18 20:02:17
    Od: d...@o...pl

    a kara jest wówczas zwiększona o koszty
    postępowania przed sądem

    oraz ewentualne koszty egzekucji komorniczej.

    jakie są to mniej wiecej koszty?
    Dzieki.Dodat

  • 10. Data: 2004-02-18 20:13:08
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > a kara jest wówczas zwiększona o koszty
    > postępowania przed sądem
    >
    > oraz ewentualne koszty egzekucji komorniczej.
    >
    > jakie są to mniej wiecej koszty?

    Koszta komornika to ztcw conajmniej 160zł, koszta sądowe różnie, ale chyba
    góra kilkadziesiąt do stu zł.

    pdr
    Olo