    From: LeM <m...@m...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy Wójt może prowadzić obrady Komisji Rady Gminy?
    Date: Thu, 23 Oct 2008 19:44:28 +0200

    Jestem radnym gminnym. W mojej gminie posiedzenia jednej z komisji
    Rady Gminy - Komisji Budżetowej są prowadzone przez Wójta. Wójt
    otwiera posiedzenia komisji, Wójt przedstawia poszczególne tematy a
    także otwiera dyskusję i udziela w dyskusji głosu poszczególnym
    radnym, Wójt poddaje wnioski i opinie pod głosowanie członków Komisji
    (sam nie głosuje). W przypadku innych komisji Rady Gminy wszystkie te
    czynności wykonują Przewodniczący Komisji. Wydaje mi się, że nie
    powinno tak być, że Wójt jako władza wykonawcza prowadzi de facto
    obrady komisji Rady Gminy a więc organu stanowiącego. Czy ktoś spotkał
    się z czymś takim? CZy jest to zgodne z prawem?

    Pozdrawiam

    Kuba