  • 11. Data: 2005-12-26 10:10:12
    Temat: Re: Czy MP3-trojki sa legalne ?
    Od: fizzzi <f...@...e.z.to.ciach.op.pl>

    On Mon, 26 Dec 2005 10:07:58 +0100, Hikikomori San
    <h...@g...pl> wrote:

    > No dopsz, mozna sciagnac za oplata z serwisow warezowych,

    > tu sie zgodze (cho cjako ciekawostke podam skandynawie, gdzie od
    > niedawna jest to nielegalne)

    > A to jak udowodnic? Bo widzisz, wewewe ma ta przypadlosc, ze np. w marcu
    > mogly byc pliki do sciagniecia za free np. z mp3.wp.pl a w czerwcu autor
    > sie rozmyslil i wycofal je z serwisu...

    Przyznacie ze pendrivy ostatnio sa trendy, prawda ?
    Czy to znaczy ze ludzie uzywajacy tych urzadzen to potencjalni przestepcy ?

    Fizzzi
    GG#5311582
    Registered Linux user #405773

  • 12. Data: 2005-12-26 10:19:12
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    fizzzi wrote:

    > Przyznacie ze pendrivy ostatnio sa trendy, prawda ?
    > Czy to znaczy ze ludzie uzywajacy tych urzadzen to potencjalni przestepcy ?

    Walka z piractwem jak i z "piractwem" W oczach koncernow fonograficznych
    i filmowych przeradza sie ostatnio w walke z koncowym uzytkownikiem,
    ktory na wstepie jest potencjalnym zlodziejem i piratem a potem moze
    laskawie udowodnic, ze nie jest.
    Z zalozenia zas jest przestepca.
    Ciekaw jestem jak dlugo takie traktowanie bedzie im uchodzic bezkarnie.
    Jak na razie Sony jest na tapecie za swoje zabezpieczenia "psujace"
    system Windows. A przeciez oni nie sa sami - jest cale RIAA, ktore mysli
    (i dziala) podobnie.

    --
    *
    *|\

  • 13. Data: 2005-12-26 11:44:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Olgierd napisał(a):
    > Yusek był łaskaw zaszczycić nas taką wypowiedzią:

    > Mniej-więcej wiem o co Ci chodziło. Na pewno mylisz się co do tego, że
    > wystarczy posiadać okładkę, IMHO mylisz się co do możliwości legalnego
    > konwertowania nagrań z płyt CD do formatu mp3 (skoro posiadacz praw
    > autorskich nie zezwolił na korzystanie z jego utworów w tej postaci).

    > Na
    > dokładkę moim zdaniem po 1 maja 2004 r. niedopuszczalne jest sporządzanie
    > kopii zapasowych z płyt (zmiana w treści art. 23 ust. 2 pr.aut.).

    Mysle ze mozna sie spierac, czy wykonanie kopii bezpieczenstwa jest
    "korzystaniem z wiecej niz 1 egzemplarza".

    IMO art. 23^1. 2) dopuszcza zarowno przegranie sobie utworow na
    odtwarzacz MP3 jak i wykonanie kopii bezpieczenstwa.

  • 14. Data: 2005-12-26 12:11:40
    Od: "Ajgor" <n...@d...m>

    Użytkownik "Olgierd" napisał w wiadomości

    > Na
    > dokładkę moim zdaniem po 1 maja 2004 r. niedopuszczalne jest sporządzanie
    > kopii zapasowych z płyt (zmiana w treści art. 23 ust. 2 pr.aut.).

    To dlaczego na przyklad firma SONY produkuje odtwrzacze MP-3? Bedac
    jednoczesnie jednym z najwiekszych na swiecie producentow plyt CD? Sami
    produkuja bron przeciw sobie?

    A co z LEGALNIE za pieniazki sciaganymi utworami z internetu? Nie mowie i
    warezach, ale na przyklad o serwisie I-Tunes.
    Serwis placi tantiemy wykonawcom, sprzedaje utwory za pieniadze za ich
    zgoda. I co? To tez jest piractwo? A jak policja Ci udowodni ze pliki MP-3
    ktore masz na dysku nie pochodza z I-Tunes i nie zostaly kupione legalnie?
    Do tych plikow nie masz ani plyty, ani okladki. A jednak kupione sa
    legalnie.

  • 15. Data: 2005-12-26 12:50:49
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Yusek" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "fizzzi" <f...@...e.z.to.ciach.op.pl> napisał w wiadomości

    > mp3 są jak najbardziej legalne, pod jednym tylko warunkiem - że posiadasz
    > na nie licencję, czyli:
    > - ściągnąłeś za opłatą
    > - jest to kopia zapasowa twojej płyty (oryginalnej), której okładkę
    > posiadasz
    > - autor udostępnił te nagrania za free
    >
    > W przeciwnych przypadkach mp3 nie jest legalne

    buahahaha

  • 16. Data: 2005-12-26 13:15:21
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Mon, 26 Dec 2005 01:36:05 +0100, *Olgierd*
    <news:1233684.9WP5e0WlVa@olgierd.gov.pl> napisał(a):

    > fizzzi był łaskaw zaszczycić nas taką wypowiedzią:

    > Legalne. Nielegalne. To zależy.

    http://www.internetstandard.pl/news/news.asp?m=29&id
    =86793

    --
    Kaja

  • 17. Data: 2005-12-26 13:44:03
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Ajgor był łaskaw zaszczycić nas taką wypowiedzią:

    > To dlaczego na przyklad firma SONY produkuje odtwrzacze MP-3? Bedac
    > jednoczesnie jednym z najwiekszych na swiecie producentow plyt CD? Sami
    > produkuja bron przeciw sobie?

    Dlatego, że masz możliwość wyboru nośnika na jakim chcesz gromadzić swoją
    muzykę. Możesz kolekcjonować płyty gramofonowe, płyty CD, możesz też
    ściągać empetrójki.

> [...]
    > MP-3 ktore masz na dysku nie pochodza z I-Tunes i nie zostaly kupione
    > legalnie? Do tych plikow nie masz ani plyty, ani okladki. A jednak

    I wszystko jest OK bo taka jest _wola_ właściciela praw autorskich. IMHO
    ewentulane udowodnienie pochodzenia plików jest proste bo te pliki są na
    bank otagowane.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 18. Data: 2005-12-26 13:48:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Tomasz Pyra był łaskaw zaszczycić nas taką wypowiedzią:

    > Mysle ze mozna sie spierac, czy wykonanie kopii bezpieczenstwa jest
    > "korzystaniem z wiecej niz 1 egzemplarza".

    Ale wykonanie kopii bezpieczeństwa jest dopuszczalne wyłącznie w
    odniesieniu do oprogramowania komputerowego.

    > IMO art. 23^1. 2) dopuszcza zarowno przegranie sobie utworow na
    > odtwarzacz MP3 jak i wykonanie kopii bezpieczenstwa.

    Mam wątpliwość - bo jakiś sens nowela, która weszła w życie wraz z
    przystąpieniem Polski do Unii E. musi mieć. Bez wątpliwości przepis mówi
    o możliwości użyczenia płytki, książki (ale nie programu komputerowego),
    nie mówi natomiast o zmianie formy rozpowszechniania - zaś konwersja
    niewątpliwie stanowi zmianę sposobu korzystania z utworu.
    Fakt, że brak jest dotąd orzecznictwa na ten temat.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 19. Data: 2005-12-26 13:54:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Hikikomori San był łaskaw zaszczycić nas taką wypowiedzią:

    > 2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje krąg osób pozostałych
    > w związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub
    > stosunku towarzyskiego.

    Ten przepis uległ zmianie od 1 maja 2004 r.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 20. Data: 2005-12-26 13:54:56
    Od: "Ajgor" <n...@d...m>

    > I wszystko jest OK bo taka jest _wola_ właściciela praw autorskich. IMHO
    > ewentulane udowodnienie pochodzenia plików jest proste bo te pliki są na
    > bank otagowane.

    Oczywiscie :)
    Wiesz co to jest?:

    http://www.sharewareorder.com/MP3TagEditor-download-
    5300.htm

    To jest edytor tagow do MP3 :) Wiesz co mozna tym zrobic? Dopisac tagi
    iTunes do innych empetrojek:) I juz beda legalne :)