  • 11. Data: 2004-07-02 07:00:03
    Temat: Re: Czas trwania gwarancji ?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Marcin Debowski napisał(a) :

    > To życzę miłego kontaktu z rzeczoznawcami jak Ci się coś popsuje po 6
    > miesiącach a trafisz na bardziej kumatego sprzedawcę.

    Ba! Zycze rownie udanych kontaktow, gdy (np. salon Plus GSM w
    Gdyni) spzeda juz uszkodzone urzadenie (np. komorke) a sprzedawca
    jest bezczelny, bo wie ze nic mu nie mozna zrobic. Sprawa w toku
    od 5 (!) miesiecy. Nie obedzie sie bez sadu.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F

  • 12. Data: 2004-07-02 08:14:52
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 6/30/2004 9:14 PM, Pablo wrote:
> [...]
    > Czy sa obecnie, a jesli tak to co mówia, przepisy dotyczace czasu gwarancji.
    > Chodzi mi o taka sytuacje. Producent swietlówki kompaktowej pisze na
    > opakowaniu, ze udziela 6 miesiecy gwarancji na produkt. Równie dobrze mógl
    > napisac ze daje 3 miesiace albo miesiac.
    > Na pudelku napisane jest ze taka swietówka ma pracowac 6000 godzin co daje
    > 250 dni swiecenia ( po 24 godziny na dobe ). Jak to jest ze juz kilka sztuk
    > padlo po 7, 8 miesiacach swiecac 3 - 4 godziny dziennie ?. Wiem ze ten towar
    > staje sie coraz tanszy ale takie sytuacje maja miejsce tez przy drozszym

    Świetlówka jest materiałem ekspoloatacyjnym - podobnie jak żarówka -
    wcześniejsze zużycie niż to, jakie podawane jest jako średnie dla danego
    produktu nie stanowi podstawy do roszczenia gwarancyjnego.

    Może ono wynikać np. z niezgodnych z normą parametrów napięcia
    sieciowego, częstej pracy w stanie nieustalonym (np. z powodu wady
    wyłacznika tzw. światła i/lub częstego właczania), wibracji, doznanego
    uszkodzenia mechanicznego (silny wstrząs) etc.

    Reklamować mógłbyś (lub "rękojmiować") gdyby świetlówka nie świeciła od
    początku, miała wadę - np. niezgodnośc barwy świetlnej z deklarowaną,
    ewidentna i widoczna wada w pracy w krótkim czasie po zamontowaniu etc.

    Nie pozostaje nic innego niż wybieranie produktów mających dłuższy czas
    zycia i unikanie tandety - cena świetlówki nie jest porażająca.

    Jeżeli chcesz ten problem załatwić systemowo, to proponuję, by przy
    następnych wyborach głosować na tych, co dokonają zmiany w kk:

    Art. xx.
    Pobicie osoby pracującej w marketingu wymaga w przypadku skutku
    śmiertelnego wniesienia opłaty administracyjnej w kwocie 50 zł.
    Opłaty należy dokonać kartą bankową, w znaczkach pocztowych, gotówką lub
    przelewem.

    Pzdr: Catbert

  • 13. Data: 2004-07-02 09:44:52
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Cze

    Catbert napisał(a) :
> [...]
    > śmiertelnego wniesienia opłaty administracyjnej w kwocie 50 zł.
    > Opłaty należy dokonać kartą bankową, w znaczkach pocztowych, gotówką lub

    Drogo. Nie bede na nich glosowal:-P

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F

  • 14. Data: 2004-07-02 19:37:13
    Temat: Odp: Odp: Czas trwania gwarancji ?
    Od: "Daria Popłonyk" <h...@v...pl>

    Oczywiście, że generalnie inna ale jeżeli porównasz przepisy o
    odpowiedzialności za niezgodność i brzmienie znacznej cześci kart
    gwarancyjnych to okaże sie że producent sprzedaje Ci Niderlandy. Najczęściej
    oferuje naprawy a nawet nie wspomina o wymianie. Przy odpowiedzialności
    sprzedawcy zasadniczo to Ty wybierasz: naprawa -wymiana.
    Użytkownik kam <X#k...@w...pl.#X> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:cc1tea$o92$...@n...onet.pl...

  • 15. Data: 2004-07-03 09:02:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Jul 2004, hania wrote:

    >+ Marcinku, myślałam że chodziło o odzyskanie spalonych świetlówek i dlatego
    >+ uprościłam :-)

    No ale właśnie owo powołanie się na gwarancję kładzie sprawę odzyskania
    "spalonych świetlówek" na łopatki: jak się raz powoła na "gwarancję"
    (używając tego słowa) to już na "niezgodność z umową" później się
    powoływać nie może - prawda ?
    Ja się z Marcinem zgadzam (w kwestii "czasem dobrze jest rozróżniać") !

    pozdrowienia, Gotfryd