  • 1. Data: 2003-01-08 14:43:04
    Temat: -= Co zrobić gdy pracownik kradnie?? =-
    Od: "-= Pracodawca =-" <d...@e...pl>

    Co powinien zrobić pracodawca jeżeli okaże się , że pracownik codziennie
    podkrada kilka złotych , zacierając przy tym ślady?? Zacieranie śladów
    polega na modyfikacji sprawozdań operacji gotówkowych. Jeżeli kwota sięga
    blisko 1000zł to sprawa już jest chyba poważna??

    Zwolnić go to chyba za mało, bo będzie kradł w innej firmie...

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-01-08 15:34:15
    Temat: Re: -= Co zrobić gdy pracownik kradnie?? =-
    Od: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "-= Pracodawca =-" <d...@e...pl> wrote in news:avhddu$3t7$1@news.tpi.pl:

    > Co powinien zrobi? pracodawca je?eli oka?e si? , ?e pracownik codziennie
    > podkrada kilka z?otych , zacierając przy tym ślady?? Zacieranie śladów
    > polega na modyfikacji sprawozda? operacji gotówkowych. Je?eli kwota si?ga
    > blisko 1000z? to sprawa ju? jest chyba powa?na??
    >
    > Zwolni? go to chyba za ma?o, bo b?dzie krad? w innej firmie...
    >

    > Pozdrawiam

    Wylac z roboty i na swiadectwie pracy znajdzie sie przeciez odpowiedni przepis KP
    w jakim trybie i z jakiego przepisu zostal zwolniony.Inny pracodawca zobaczy
    przepis i bedzie sie mogl tylko domyslac a jak bedzie dalej niepewny to moze
    rowniez skontaktowac sie z przeszlym pracodawca i dowiedziec sie co i jak.Ponadto
    chyba w gre moze wejsc jakas odpowiedzialna karna (prawo karne jest mi nieznane od
    czasu 2 roku studiow heh wiec nie bede wnikac).

    - PzKw Panther Pawel -
    - gg 2561349 -

  • 3. Data: 2003-01-08 20:50:33
    Od: "Jesus" <j...@w...pl>

> [...]
    > w jakim trybie i z jakiego przepisu zostal zwolniony.Inny pracodawca
    zobaczy
    > przepis i bedzie sie mogl tylko domyslac

    owszem, ale jeżeli pracownik kradnie, jest duże prawdopodobieństwo że
    otrzymane świadectwo pracy zostanie przez niego zmienione, oczywiście jest
    to niezgodne z prawem, ale prawdopodobieństwo że przyszły pracodawca będzie
    sprawdzał kompetencję pracownika jest dość mała więc ma dość duże szanse
    znaleść kolejną pracę diz będzie mógł sobie pozwolić na dalsze łamanie prawa
    i wcale się nie przejmie zaistniałą sytuacją, jedynie po zwlonieniu z
    odpowiednim paragrafem nie będzie mu przysługiwał zasiłek dla bezrobotnych,
    ale czy to istotne jeżeli ukradł w ostatniej pracy dużo więcej niż mógłby
    wziąć z pośredniaka?
    Myślę iż należało by stworzyć sytuację w której pracownik ukradnie,
    rejestrując fakt np na kasecie vhs i z dowodem iść do sądu w przeciwnym
    razie pracownikowi może pozostać tylko wspomnienie że pracował w firmia w
    której mógł sobie wynosić....

    --

    Roberto
    J...@w...pl

  • 4. Data: 2003-01-09 23:09:56
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    PzKw_Panther napisa_(a):
    Ponadto
    > chyba w gre moze wejsc jakas odpowiedzialna karna (prawo karne jest mi nieznane od
    > czasu 2 roku studiow heh wiec nie bede wnikac).

    Jak za normalną kradzież/przywłaszczenie + pewnie fałszerstwo.

    KG