  • 11. Data: 2006-05-27 19:20:41
    Temat: Re: Co zrobić ?
    Od: "Tomek" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:js4mk3-h2r.ln1@ziutka.router...

    > Takie coś to przestępstwo, czyli ma się smród w papierach na parę lat i
    > trudno mi uwierzyć, że ktoś tak sobie ot na to idzie. Na pewno nie dawałeś
    > jakiejś zgody na publikację przy wysyłaniu tych materiałów?

    Zadzwonilem i zaproponowalem w styczniu gdzies by moj artykul umiescili w
    gazecie. Okolo 2 tygodni trwaly poprawki i retusz. Uslyszalem ze w kwietniu
    sie ukaze. Zadzwonilem w kwietniu i dowiedzialem sie ze nic sie nie ukazalo
    bo zmienil sie redaktor naczelny miedzyczasie. Redaktor sie zmienil, owszem,
    ale reszta okazala sie klamstwem. W ich regulaminie czytamy...

    5) Umowa: umowa o dzieło, która zostaje przesłana autorowi wraz z
    egzemplarzem autorskim w terminie nie dłuższym niż jeden tydzień po
    publikacji artykułu.

    Koniec maja i dalej nic. Czy moge sie na klienteli jakos odegrac ? Zazadac
    rekompensaty ? Czy takie zagranie nie zabrzmi jak wyludzenie i bedzie
    elementem ich linii obrony w sadzie ?

  • 12. Data: 2006-05-27 19:27:22
    Od: "Tomek" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Tomek" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Koniec maja i dalej nic. Czy moge sie na klienteli jakos odegrac ? Zazadac
    > rekompensaty ? Czy takie zagranie nie zabrzmi jak wyludzenie i bedzie
    > elementem ich linii obrony w sadzie ?

    Renegocjacja wynagrodzenia... straty moralne ??? ??? ???

  • 13. Data: 2006-05-27 19:35:27
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tomek napisał(a):

    > Koniec maja i dalej nic. Czy moge sie na klienteli jakos odegrac ? Zazadac
    > rekompensaty ? Czy takie zagranie nie zabrzmi jak wyludzenie i bedzie
    > elementem ich linii obrony w sadzie ?

    Rozumiem, że artykuł był podpisany Twoim imieniem i nazwiskiem? Jeśli
    tak, to jedyne, na co możesz liczyć (i co oczywiście Ci się należy) to
    honorarium wg stawek ustalonych przez to wydawnictwo. Inna sprawa z
    terminem - w zasadzie nie ma terminu na wystawienie i realizację wypłaty
    z tytułu umowy o dzieło ;-(

    M.

  • 14. Data: 2006-05-27 20:49:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maciej Bebenek wrote:
    > Inna sprawa z
    > terminem - w zasadzie nie ma terminu na wystawienie i realizację
    > wypłaty z tytułu umowy o dzieło ;-(

    A nie stoi w KC, że zapłata należy się w chwili przekazania dzieła?

  • 15. Data: 2006-05-27 20:59:33
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    cef napisał(a):

    > A nie stoi w KC, że zapłata należy się w chwili przekazania dzieła?

    "... w przypadku braku odmiennej umowy...". A umowa "się pisze". Wiem
    doskonale, że jest to niezgodne z KC i paroma innymi ustawami, ale taka
    jest powszechna praktyka w tej branży.

    M.

  • 16. Data: 2006-05-28 00:51:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.05.2006 Tomek <p...@n...pl> napisał/a:
    > Zadzwonilem i zaproponowalem w styczniu gdzies by moj artykul umiescili w

    No to przyjmująć, że tę rozmowę zarejestrowali, Twoją zgodę mają i
    potrafią to udowodnić.

    > Koniec maja i dalej nic. Czy moge sie na klienteli jakos odegrac ? Zazadac
    > rekompensaty ? Czy takie zagranie nie zabrzmi jak wyludzenie i bedzie
    > elementem ich linii obrony w sadzie ?

    Możesz pewnie w najlepszym wypadku zażądać odsetek ustawowych.

    --
    Marcin