  • 11. Data: 2005-06-10 23:22:49
    Temat: Re: Co może policjant?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news" <color@#wytnij.to#gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:d8d515$2ts$2@sklad.atcom.net.pl...

    > ale wowczas chyba musieliby miec uzasadnione podejrzenia, aby z tej
    > formy skorzystac... czyz nie ?

    Niezastosowanie się do wydanego zgodnie z prawem polecenia okazania
    rzeczy, czyli tak zwany bierny opór. Zakres zastosowania i ograniczenia
    w tym wypadku zawiera rozporządzenie o użyciu ŚPB. Za dużo, by cytować.
    Pałki użyć nie wolno, chyba, że zaczniesz wyszarpywać im plecak. Ale
    siłą fizyczna, czy gaz jest jak na miejscu. Z ciekawszych, to armatki
    wodnej można użyć, tylko nie wiem jak i po co. :-)

    A co do uzasadnionego podejrzenia, to i tak to całe sprawdzenie oparte
    jest na jakimś tam uzasadnionym podejrzeniu. Nie można sobie latać po
    ulicach i zaglądać każdemu do torebki, czy plecaka. Rzecz w tym, że jak
    już opisałem w praktyce policjant musiał by być kretynem, by nie napisać
    uzasadnienia do takiego podejrzenia. Zresztą z rzadka losowo się
    przeszukuje osoby, bo po co.

  • 12. Data: 2005-06-13 16:44:07
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "news" <color@#wytnij.to#gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > ale wowczas chyba musieliby miec uzasadnione podejrzenia, aby z tej formy
    > skorzystac... czyz nie ?

    Uzasadnione podejrzenia mieli wcześniej. Oporność przy pokazaniu zawartości
    plecaków tylko te podejrzenia potwierdza.

    Pzdr
    Leszek