  • 101. Data: 2003-01-10 11:22:07
    Temat: Re: Co moze kanar ?
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > A ile w łapę bierzesz zamiast wypisania mandatu?
    > Z tego co wiem,to nawet na 20 zł się połaszczycie.

    Zazwyczaj 50 zl. I wypisuję taką malutką karteczkę z logo MZK....
    20 oczywiście też może być, ale to już za przewóz przydużego plecaka na
    przykład...

    pdr
    Olo

  • 102. Data: 2003-01-10 11:23:14
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > nie boisz się rzucać takich oskarżeń?

    Całe szczęście rzuciła je w formie pytania a nie zdania oznajmującego...Ale
    i tak zastanawiam się czy nie mógłbym się gdzieś z tym udać...

    pdr
    Olo

  • 103. Data: 2003-01-10 11:23:31
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > A feeee...
    >
    > Byla taka fajna rzeczowa dyskusja, a teraz zacznie sie pyskowka i zamiast
    konkretow "wycieczki personalne".

    > Zazwyczaj atak slowny na osobe zaczyna sie gdy koncza sie argumenty
    merytoryczne...

    Co racja, to racja...

    pdr
    Olo

  • 104. Data: 2003-01-10 11:25:50
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > pracownikom MPK / MZK ?
    >
    > nie ma przypadkiem jakiegoś orzeczenia że jednak nie jest?

    Była taka sprawa w Rudzie Śląskiej. Oskarzono kontrolera KZK GOP o branie
    łapówek i ostatecznie sąd uznal, że nic mu nie mogą zrobić, gdyż "nie jest
    funkcjonariuszem publicznym". Swoją drogą ja już wielokrotnie slyszałem, że
    jest (nawet z ust policjantow), no ale takie orzeczenie było.

    pdr
    Olo

  • 105. Data: 2003-01-10 11:27:22
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Co tam u Was w Mysłowicach jeździ,bo mnie się zdaje,że tylko
    > pociągi...ew.jeden tramwaj.

    Zawsze nazywałem taką postawę kompleksem stolicy...
    Kilkadziesiąt linii autobusowych i dwie tramwajowe KZK GOP Katowice, kilka
    linii PKM Jaworzno, dwie linie ZKKM Chrzanow oraz nawet jedna linia MZK
    Tychy. Poza tym oczywiście przewoźnicy prywatni, PKP i PKS.

    pdr
    Olo

  • 106. Data: 2003-01-10 11:28:24
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 107. Data: 2003-01-10 11:29:14
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > czy mam rozumieć ,że wa-wa to państwo w państwie?

    Nie, ale zdecydowanie jest najwspanialsza, najlepsza pod kazdym względem nie
    mówiąc juz o jej mieszkancach :-)))

    pdr
    Olo

  • 108. Data: 2003-01-10 11:34:53
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Jezeli nie mam biletu to musze zaplacic kare - tu nie ma dyskusji.
    Natomiast rozmowa w duzej
    > czesci byla o tym czy macie prawo zagladac ludziom w dokumenty(dowod
    osobisty, prawko czy inny paszport).
    > Ja uwazam ze nie macie, poniewaz gdyby bylo inaczej to nie musielibyscie
    > wzywac do pomocy sluzb ktore maja uprawnienia do ustalania tozsamosci.

    No bo to jest tak - nie mamy prawa przeszukiwać pasażera itp, możemy jedynie
    zażądać od niego okazania dokumentu, a on ma oczywiście prawo odmówić. I
    wówczas dopiero wzywamy słuzby porządkowe mające mozliwosc i uprawnienia do
    ustalenia jego tożsamości.

    > tak wogole to co u was tak drogo? I od czego zalezy ta kwota(bo widze ze
    > jest zmienna w zaleznosci od tego kto wystawia) :)

    Do 1998 kwoty opłat dodatkowych były obligatoryjne i ustalone przez Prawo
    Przewozowe jako wielokrotność najtanszego biletu jednorazowego normalnego
    obowiązującego u danego przewoznika. Za przejazd bez biletu 50-krotnosc, za
    przewóz bagazu 20-krotnosc zas za ustalenie tozsamosci przez policję/straz
    miejską 150-krotnosc. Obecnie występuje juz pewna dowolnosc i kazdy moze sam
    sobie te kwoty ustalać.
    Maciek kontroluje w KZK GOP, gdzie przejazd bez biletu kosztuje 80 zł (do
    tygodnia 56, na miejscu 50), przewóz bagazu 35 zł (do tygodnia lub na
    miejscu 24,50) zas ustalenie tozsamosci 210 zł.
    U mnie w MZK Tychy wynosi to odpowiednio 90 zł (do tygodnia 65, na miejscu
    50), 38 zl ( do tygodnia i na miejscu 20) oraz 240 zł.

    pdr
    Olo

  • 109. Data: 2003-01-10 11:37:43
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > acha jescze jedna rzecz czy kontroler nie powinien byc ubrany stosownie do
    > wykonywanej pracy ?? w przepisach (patrz lin powyzej) nie ma nic na temat
    > jak powinni wygladac ale - skoro kierowcy sa w uniformach czy oni tez
    > przypadkiem nie powinni ?? -

    Nie powinni (przynajmniej u nas) nosic zadnych uniformów, ale powinni
    wyglądać schludnie i w miarę elegancko.

    > notabene czy tez inedtyfikatory nie powinni tez
    > miec przypietych na piersi (w prawie przewozowym pisze "umieszczone na
    > widocznym miejscu) na nie tylo otrwiraja portwel i tam jest ich
    > identyfikator. samo to stanowi moze stanowic podstawe do podejrzenia ze sa
    > podstawieni :) ??

    Ale jeśli go trzymam w ręce i pokazuję w widoczny sposób to wszystko jest
    ok. Jest umieszczony w mojej ręce :-)

    > i na koniec przypomniala mi sie sprawa sadowa. podczas kontroli autobus
    > dojechal na nastepny przystanek i wysiadl srodkowymi drzwiami - ale
    > kontrolerzy wciagneli go do srodka i wystawili mandat. gostek ich
    zaskarzyl
    > i dostal jezli dobrze pamietam 7000 zl odszkodowania :)

    No bo nie wolno nikogo wciągać. Wolno mu uniemozliwic ucieczkę, ale jeśli
    już mu się to uda to trudno...

    pdr
    Olo

  • 110. Data: 2003-01-10 11:38:53
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Owszem, istnieje pewna grupa kontrolerow zawodowych, ktorzy pracuja w
    > mundurach.

    W KZK GOP. W MZK Tychy zawodowi również jeżdżą po cywilu.

    pdr
    Olo