  • 21. Data: 2007-12-24 01:23:23
    Temat: Re: Chciałbym zmienić porządek rzeczy
    Od: Ikselka <i...@w...pl>

    Dnia Mon, 24 Dec 2007 02:19:31 +0100, Arek napisał(a):

    > Skąd wiesz?
    > Inspiracja rzadko jest pomysłem jednostki.
    > A potem projekty, wykonanie to już wspólne.
    >
    > Arek

    Inspiracją wielkich pomysłow wielkich jednostek jest najczęściej przyroda -
    jej podstawowe zjawiska (np. wynalezienie koła), ale sam pomysł powstaje w
    tylko jednej głowie.

    --
    XL wiosenna
    "Jeżeli ktoś naprawdę cię nienawidził, to tylko dlatego, że nie mógł być

  • 22. Data: 2007-12-24 01:32:31
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    > Bo każdy jest samotny - także w myśleniu, a może właśnie najbardziej w
    > myśleniu: samotność mózgu, rzec by można. To jednak raczej
    > błogosławieństwo, bo gdyby dane nam było myśleć/wymyślac zespołowo, to
    > nigdy żaden pomysł nie dojrzałby/ujrzałby światła dziennego, żtp.

    Ee -wszystkie większe obecne projekty i przedsięwzięcia
    to efekt myślenia/kreacji zespołowej. Choćby systemy
    projektowania cad. Pojedynczy człowiek po prostu nie
    dałby takim rady...

  • 23. Data: 2007-12-24 01:41:55
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    > Skąd wiesz?
    > Inspiracja rzadko jest pomysłem jednostki.
    > A potem projekty, wykonanie to już wspólne.

    Inspiracja NAJCZĘŚCIEJ jest pomysłem jednostki.
    Koło też ktoś pierwszy wymyślił...o podróżach
    na księżyc również ktoś pierwszy pomyślał,
    powiedział, napisał książkę...a idea później
    roznosi się przez wielu...zresztą indywidualnie
    też niejednorotnie wielu na raz wpada na to samo
    zupełnie oddzielnie...tyle że ktoś ma donośniejszy
    głos...

  • 24. Data: 2007-12-24 01:46:25
    Od: Ikselka <i...@w...pl>

    > Inspiracja NAJCZĘŚCIEJ jest pomysłem jednostki.

    Inspiracja to nie pomysł. To wstępny bodziec do myślenia. Bodźcem do
    wpadnięcia na pomysł koła był okragły w przekroju pień drzewa lub patyk, na
    którym ktoś pierwszy się przejechał i np. rąbnął jak długi lub przesunął
    ciężar.
    Archimedes wpadł na pomysł leżąc w wannie, a Newton oberwawszy w głowę
    jabłkiem spadającym z drzewa... To były inspiracje.

    > Koło też ktoś pierwszy wymyślił...o podróżach
    > na księżyc również ktoś pierwszy pomyślał,

    Tak. pan Twardowski :-DDD

> [...]
    > też niejednorotnie wielu na raz wpada na to samo
    > zupełnie oddzielnie...tyle że ktoś ma donośniejszy

    Oczywiście, że wielu może w jednym czasie wpasc na taki sam pomysł, w końcu
    mechanizmy działania naszej psychiki i jej reakcje na określone bodźce sa
    podobne - stąd podobne inspiracje sa źródłem podobnych pomysłów. jednak
    każdy z pomysłow rodzi się tylko w jednej głowie - nie da się "razem".

  • 25. Data: 2007-12-24 01:56:00
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Sky napisał:
    > Inspiracja NAJCZĘŚCIEJ jest pomysłem jednostki.

    Inspiracja jest działaniem, bodźcem, które przychodzi z zewnątrz :)
    W jej wyniku może powstać pomysł w głowie jednostki.

    > Koło też ktoś pierwszy wymyślił...

    Nie wiemy czy to był wynalazek pojedynczej osoby czy też wynik
    współpracy dwóch lub więcej osób.

> [...]
    > też niejednorotnie wielu na raz wpada na to samo
    > zupełnie oddzielnie...tyle że ktoś ma donośniejszy

    Tyle, że nie wszystkie pomysły są od A do Z wynikiem myślenia jednej głowy.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 26. Data: 2007-12-24 01:58:59
    Od: Ikselka <i...@w...pl>

    Dnia Mon, 24 Dec 2007 02:56:00 +0100, Arek napisał(a):

> [...]
    > W jej wyniku może powstać pomysł w głowie jednostki.

    > Nie wiemy czy to był wynalazek pojedynczej osoby czy też wynik

    Mówisz o koncepcji, czy o dziele?
    Koncepcja na pewno powstała w jednej głowie - to mgnienie.
    Słyszałeś o zjawisku olśnienia?

    > Tyle, że nie wszystkie pomysły są od A do Z wynikiem myślenia jednej głowy.

    Wszystkie nie. Byłby to absurd.
    Jednak Ktoś jeden to wszystko sprawił, czy umożliwił - jak wolisz :-)

  • 27. Data: 2007-12-24 02:05:00
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    > Tyle, że nie wszystkie pomysły są od A do Z wynikiem myślenia jednej głowy.

    To nieważne.
    Grunt żeby i tobie tez się coś takiego przytrafiło
    osobno czy razem z kimś...nieważne... ;)

  • 28. Data: 2007-12-24 03:07:09
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Ikselka napisał:
    > Mówisz o koncepcji, czy o dziele?
    > Koncepcja na pewno powstała w jednej głowie - to mgnienie.
    > Słyszałeś o zjawisku olśnienia?

    słyszałem, ale dlaczego uważasz, że koło to kwestia olśnienia, a nie
    modyfikacji znanego?
    W końcu koło to tak naprawdę walec, który mógł powstac w wyniku
    systematycznego i przypadkowego skracania kłody przez kolejnych ludzi

    > Wszystkie nie. Byłby to absurd.
    > Jednak Ktoś jeden to wszystko sprawił, czy umożliwił - jak wolisz :-)

    A to juz metafizyka.

    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 29. Data: 2007-12-24 03:18:02
    Od: Ikselka <i...@w...pl>

    Dnia Mon, 24 Dec 2007 04:07:09 +0100, Arek napisał(a):

> [...]
    > W końcu koło to tak naprawdę walec, który mógł powstac w wyniku
    > systematycznego i przypadkowego skracania kłody przez kolejnych ludzi

    Oczywiście, jako wyobrażenie figury geometrycznej mogło też powstać poprzez
    krojenie w plasterki rzepy czy czegoś ogórkopodobnego, ewentualnie okrągłej
    kości na ozdoby do nosa, jednak myśląc o wynalazku kola nie mam na myśli
    uzyskania kolistego plastra, lecz pomysł-olśnienie możliwością jego
    zastosowania w transporcie.
    Na pewno zanim zastosowano koło do transportu, było już znane ludziom w
    wielu innych zastosowaniach - naczynia, biżuteria, samo Słońce czy Księżyc
    na niebie też nie są, delikatnie mówiąc, nowościami dla człowieka.
    Więc nie chodzi o wymyślenie nowej figury geometrycznej, lecz o wpadnięcie
    na rewolucyjny pomysł (drogą olśnienia niewątpliwie, bo rzecz jest sama w
    sobie prosta, nie ma tu nad czym myśleć, sztuką było na to po prostu wpaść)
    jej zastosowania.

    > A to juz metafizyka.

    Dla jednych metafizyka, dla innych bzdura, dla jeszcze innych sprawa
    oczywista. Kwestia przekonań. Mamy wolność w tym względzie - po to dano nam
    po jednym mózgu: w przestrzeni własnego umysłu zawsze pozostaniemy wolni,
    ale i zawsze samotni. Coś za coś. No, ale pomysły fajne można mieć
    przynajmniej :-)

  • 30. Data: 2007-12-24 03:27:08
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Ikselka napisał:
    [..]
    > sobie prosta, nie ma tu nad czym myśleć, sztuką było na to po prostu wpaść)
    > jej zastosowania.

    Czy ja wiem?
    Przeciez wczesniej uzywano do tego pni, wiec to naturalna kolej rzeczy.
    Jesli juz to odkryciem moglo byc uzycie pnia jako narzedzia
    ulatwiajacego transport.

    pozdrawiam
    Arek

    --