  • 11. Data: 2004-06-20 12:07:23
    Temat: Re: Cena uzalezniona od dochodow
    Od: "PaPi" <p...@g...home.pl>

    > Czy nie narusza to jakichś przepisów itp?

    Chyba niestety nie narusza. Prawo w tym kraju jest rowniez socjalistyczne
    (patrz konstytucja)

    > Jak mam zaplacic 700zl za zlobek to wole wziac opiekunke do dziecka.

    Z tego co ja wiem, to Ty informujesz jakie masz dochody. Zlobek nie ma prawa
    zadac do wgladu Twojego PITu. Wydaje mi sie, ze taka uchwala Rady Miasta ma
    takie znaczenie dla zlobka jak progresywnosc skali podatkowej dla budzetu
    panstwa - czyli poza mydleniem oczu ubogim zadnego.

    Pozdrawiam

    PaPi

  • 12. Data: 2004-06-20 14:23:40
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cb3sdk$cmn$1@opal.futuro.pl>, kero wrote:

    > czyli wg Ciebie jest ok, ze za tę samą usługę każdy płaci inną kwotę?

    Spójrz na to jak na zasiłek/zapomogę dla najmniej zarabiających. Tyle,
    że zasiłek nie w formie gotówki do łapy. Albo jako zniżkę, która Tobie
    nie przysługuje.
    Za przejazd tym samym pociągiem, na tej samej trasie też ludzie różnie
    płacą. A przeleć się po samolocie i zapytaj ile ludzie zapłacili za
    bilety. Nie wiem czy znajdziesz 4 osoby, kt. zapłaciły tyle samo.

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 13. Data: 2004-06-20 14:26:03
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cb3ukh$bc6$1@opal.futuro.pl>, PaPi wrote:

> [...]
    > (patrz konstytucja)

    > Z tego co ja wiem, to Ty informujesz jakie masz dochody. Zlobek nie ma prawa

    Nie ma prawa wglądu, jeśli ty nie chcesz, żeby wglądał. Ale wtedy
    płacisz pełne koszty utrzymania dziecka. A jeśli chcesz płacić mniej,
    czyli dostać coś w rodzaju zapomogi z budżetu, to już ty musisz
    udowodnić, że ci się należy

  • 14. Data: 2004-06-20 17:58:36
    Od: "PaPi" <p...@g...home.pl>

> [...]
    > płacisz pełne koszty utrzymania dziecka. A jeśli chcesz płacić mniej,
    > czyli dostać coś w rodzaju zapomogi z budżetu, to już ty musisz

    Z tego co deklarowali moi znajomi, nie potrzebne byly zadne dowody.
    Pelne koszta utrzymania dziecka to wlasnie 12.5% najnizszego wynagrodzenia w
    Polsce. 25% dochodu to karanie lepiej zarabiajacych ukrytymi podatkami.
    Co mam niby pokazac gdy np. nie jestem zatrudniony, nie przysluguje mi prawo
    do zasilku a utrzymuje mnie moja matka ?

    PaPi

  • 15. Data: 2004-06-20 18:01:57
    Od: "PaPi" <p...@g...home.pl>

    > Spójrz na to jak na zasiłek/zapomogę dla najmniej zarabiających. Tyle,
    > że zasiłek nie w formie gotówki do łapy. Albo jako zniżkę, która Tobie
    > nie przysługuje.

    Czy dziecko za ktore placisz 700zl jest inaczej traktowane niz te
    utrzymywane za 300zl ? Co takiego zawinil autor watku ze jest bardziej
    pracowity i ma wiecej pieniazkow niz sasiad ?

    > Za przejazd tym samym pociągiem, na tej samej trasie też ludzie różnie
    > płacą. A przeleć się po samolocie i zapytaj ile ludzie zapłacili za
    > bilety. Nie wiem czy znajdziesz 4 osoby, kt. zapłaciły tyle samo.

    Tyle, ze do linii lotniczych nikt nie doplaca ze swoich podatkow. Zlobki
    komunalne sa czesciowo utrzymywane z pieniedzy, ktore juz raz ktos odebral w
    formie podatkow (tym lepiej zarabiacym odebral ich odpowiednio wiecej).

    PaPi

  • 16. Data: 2004-06-20 18:04:00
    Od: kero <a...@s...int>

    PaPi wrote:

> [...]
    > Co mam niby pokazac gdy np. nie jestem zatrudniony, nie przysluguje mi prawo
    > do zasilku a utrzymuje mnie moja matka ?

    zgadza sie,
    nie trzeba zadnych zaswiadczen, kazdy wypelnia sam oswiadczenie i tyle.
    i ciekawie potem wyglada lista oplat. najmniej placa wlasnie najlepiej
    sytuowani. nie boja sie podac falszywych informacji - bo co im mozna zrobic?

    --
    kero /at/ gazeta /./ pl
    gdansk pl

  • 17. Data: 2004-06-20 18:46:32
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    kero <a...@s...int> napisał(a):

> [...]
    > i ciekawie potem wyglada lista oplat. najmniej placa wlasnie najlepiej
    > sytuowani. nie boja sie podac falszywych informacji - bo co im mozna

    Obrzydliwe.

  • 18. Data: 2004-06-20 18:57:32
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cb4jds$afg$1@opal.futuro.pl>, PaPi wrote:

    > Czy dziecko za ktore placisz 700zl jest inaczej traktowane niz te
    > utrzymywane za 300zl ? Co takiego zawinil autor watku ze jest bardziej
    > pracowity i ma wiecej pieniazkow niz sasiad ?

    Nie zrozumiałeś o co pytał autor wątku. On pytał o to, czy można
    płacić różne kwoty za tę samą usługę i jakim prawem? Więc można, tak
    samo jak studenci za bilet tramwajowy płacą mniej niż niestudenci. A
    czy tak powinno być, czy nie, czy zasiłki, dotacje i ulgi są
    sprawiedliwe, to zupełnie inna sprawa.

    > Tyle, ze do linii lotniczych nikt nie doplaca ze swoich podatkow.

    A pociągi, widzę, pominąłeś.

  • 19. Data: 2004-06-20 18:58:58
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cb4j7k$sq1$1@opal.futuro.pl>, PaPi wrote:

    > Z tego co deklarowali moi znajomi, nie potrzebne byly zadne dowody.
    > Pelne koszta utrzymania dziecka to wlasnie 12.5% najnizszego wynagrodzenia w
    > Polsce.

    Skąd te dane? Dla każdego przedszkola taka sama kwota? Jak to możliwe?

    >25% dochodu to karanie lepiej zarabiajacych ukrytymi podatkami.
    > Co mam niby pokazac gdy np. nie jestem zatrudniony, nie przysluguje mi prawo
    > do zasilku a utrzymuje mnie moja matka ?

    Zaświadczenie z pośredniaka?

  • 20. Data: 2004-06-20 18:59:45
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cb4ji9$n63$1@opal.futuro.pl>, kero wrote:

> [...]
    > sytuowani. nie boja sie podac falszywych informacji - bo co im mozna zrobic?

    A Tobie co mogą zrobić, jeśli podasz fałszywe informacje?