    From: "parrot" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Bylo: Wynajem mieszkania - problem Jest: DG i VAT
    Date: Sun, 6 Mar 2005 09:41:34 +0100

    Użytkownik "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl> napisał w wiadomości
    news:d0dfej$nd9$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > sam bylem wlascicielem i dobrze wiem ze "lokator twoj wrog"
    > na szczescie pozbylem sie tej wszawicy i teraz wynajmuje pod dzialanosc
    > gospodarcza

    Hmmm, jak czytam ten watek to Bogu dziekuje, ze trafilam na normalnego
    wynajmujacego. Tylko meldunku nie mam, ale wlasnie z powodu takich nastrojow
    spolecznych, nawet nie smiem prosic o meldunek (tymczasowy rzecz jasna).

    Ale ja o czym innym. Z tego, co pisze Tomasz wnioskuje, ze dla wlasciciela o
    wiele bezpieczniej jest wynajac na dzialalnosc gospodarcza? Tak sobie mysle
    (w nawiazaniu do moich postow o rozpoczeciu dzialalnosci gospodarczej), ze
    moze to bylby jakis argument dla wlasciciela, zeby skusil sie na spisanie
    nowej umowy (tym razem na moja DG), a ja moglabym odliczac koszty najmu.
    Tylko na czym te korzysci polegaja? Moj wlasciciel zarejestrowal umowe w US
    i placi podatki, wiec nie powinien sie bac kwestii formalnych.

    Wiem, ze VAT jest wysoce upierdliwy dla ludzi, ktorzy nie maja DG. Moj
    wlasciciel jest studentem (tak, tak - student z chata, ktora wynajmuje), czy
    VAT moze mu jakos zaszkodzic w sensie prawnym lub podatkowym? Czy i jakie
    klopoty moze miec z tego powodu?

    Sama bym za niego placila ten VAT, zeby tylko sie zgodzil, ale to pewnie
    niemozliwe.

    Pozdrawiam
    parrot